Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 15 maja 2016

Zróbmy sobie wnuczkę? Czyli z Żorżyka Żorżeta :)

Nie mam serca do rebornów. Lalka w skali 1:1 łudząco podobna do dziecka to nie moje klimaty.
Malując Żorżyka starałam się zrobić to porządnie, ale odeszłam od hiperrealizmu.
Starałam się odratować lalkę w miarę możliwości.

Wolny dzień spędziłam na uszyciu korpusu, złożeniu lalki i na dostosowaniu odzienia. Wykorzystałam niemowlęce śpioszki. Niebieskie są oryginalne, akurat idealnie pasują na lalkę. Pod spodem jest białe body, do którego doszyłam fioletowe rękawki. Z tego samego materiału powstała czapeczka zakrywająca łysinę.
Żorżyk w pupie ma 0,5 kg groszków, co pozwala na stabilne usadzenie lalki.




Plamka nad brwią to "znamię" powstałe w niewyjaśnionych okolicznościach- nijak nie mogłam tego zamalować to zostawiłam i poprawiłam :)

Jak wiadomo dzieci znajduje się w kapuście- tu jaka kapusta, takie dziecko ;)








Lalek ma straż przyboczną :)


Długo nie wytrzymałam z łysą lalką - dokleiłam moherowe kudełki - i tak Żorżyk zmienił płeć
i został Żorżetą :)
Tu schnie sobie na oknie :) - włoski wymagają przycięcia, ale to już jak lalka wyschnie.



Myślę, że udało mi się stworzyć lepszą wersję w porównaniu z oryginałem.

40 komentarzy:

  1. Zrób łysienie plackowate, dorysuj ząbki, daj w łapę pierścień jedyny i masz Golluma jak malowanie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) wytrze się z czasem :) przykleiłam moher :) łysielca nie mogłam zdzierżyć, a na włoskach to i czapka się trzyma :)

      Usuń
  2. Straż Przyboczna najlepsiejsza!
    ale cóż - jaka Straż - takie i
    Dzieciątko Łysolątko - brrr...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Straż Przyboczna ratuje sytuację :)
      Już nie - zakleiłam włosiem :)

      Usuń
  3. Dalej masz w planach podrzucenie go? >:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalnie mnie korci :) zwłaszcza miny odnajdujących - chyba to najbardziej :)

      Usuń
    2. Pic or it didn't happen!

      Usuń
  4. Bardzo ładnie go odratowałaś :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Na pewno wygląda lepiej niż w stanie fabrycznym :) W sumie stan fabryczny był taki, że w każdym innym wygląda lepiej :)

      Usuń
  5. No lepsiejszy/sza od oryginału!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Ale patrząc na stan poprzedni nie było ciężko naprawić potworka ;)

      Usuń
  6. Lalka przedziwnej urody, ale niewątpliwie ją odpicowałaś. Lepsza teraz!

    OdpowiedzUsuń
  7. na tych pierwszych fotach to wygląda na tak potwornie zmęczonego jak ja po weekendzie :-D albo jakby mu ręce opadły po wystąpieniu naszego prezydenta :-D
    na pewno po liftingu wygląda lepiej niż oryginał to fakt niezaprzeczalny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! No taki niewyględny jest lalek/lalka.

      Usuń
  8. Polepszyło mu się, ale łabędzia z tego na pewno nie będzie ;)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj nie :) wyjątkowo to brzydkie lalczątko

      Usuń
  9. Dobrze ze znalazł dobry dom. U pani na pewno będzie mu dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. a co on ma z nogami? jak leży na plecach to normalnie jakby miał połamane alboco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak go firma- matka urządziła :)

      Usuń
  11. Wg mnie pomalowałaś go super!
    Poza tym na dzieciach to się za bardzo nie znam, ale ten (ta) wygląda na lekko niezadowolonego. Ostatnie zdjęcie świetne, ale jak sąsiedzi go zobaczą to informacja na pewno pójdzie w świat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Sąsiadkę mam spoko, a obok niej pustostan- tak na ulicę paskudy bym nie wystawiła choć mnie korci, oj korci :)

      Usuń
  12. Teraz zdecydowanie wygląda korzystniej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Też mi się tak wydaje :)

      Usuń
  13. No, teraz dużo lepiej wygląda. Swoja drogą widywałam ładniejsze noworodki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha ha ja też, ale innego nie mieli :)
      Dzięki!

      Usuń
  14. Wykonałaś kawał dobrej roboty. Gratuluję! To najpaskudniejsza lalka jaką kiedykolwiek widziałam! ;) Wygląda jak skrzyżowanie mopsa ze starym trollem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Błąd! Najpaskudniejsza jest Rozallka :)

      Dziękuję za uznanie- mam nadzieję, że żaden mops nie poczuje się dotknięty!

      Usuń
  15. Jak na takiego, co mu wsadzili pół kilo groszku w pupę, to i tak ma niezła minę! A mówiąc poważnie, zupełnie go odmieniłaś. Przy czym większość noworodków i niemowlaków nie grzeszy urodą, tylko rodzice i dziadkowie patrzą na nie przez landrynkowe okulary;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ładowany od góry ;)

      To też fakt, co nie zmienia faktu, że taka lalka mnie z lekka obrzydza. Nie lubię wybitnie. Ale szkoda mi było sieroty.

      Usuń
  16. Odmalowałaś go czy też ją rewelacyjnie, ale choć lubię reborny to nie znaczy, że chciała bym taką lalkę mieć. Ten kto zrobił tą lalkę nie bardzo przyłożył się do niekształtnych nóżek lalki. Rączki też są mało ludzkie.
    Twoja praca w celu przywrócenia lalce świetności jest rewelacyjna. Gratuluję umiejętności i pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest firmowa lalka! Post niżej jest zdjęcie tego co przyniosłam i wersja oryginalna.
      No takie biedactwo z porażeniem :)
      Dziękuję! Starałam się jak mogłam, a malowałam czym miałam pod ręką :)

      Usuń
  17. I Żorżyk i Żorżeta są okropne, choć napracowałaś się bardzo. A skąd ono dziecię się wzięło?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Post niżej napisałam- przywlekłam sierotę z ciuchów. Ona jest firmowa.......... Ładnego z tego raczej się nie zrobi. Co ciekawe mam szczęście do lalek z taką miną :)

      Usuń
  18. "jaka kapusta takie dziecko" - tym tekstem zrobiłaś mi dzień ;-) pozdrawiam ciepło i kak zwykle podziwiam twoje prace ręczne i zacnych lokatorów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/O_2mbGqB1IF.SE9h6tGI3A--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9ODAw/http://l.yimg.com/cd/resizer/2.0/original/TLo-ezJMMBiOc5Nb9GBFj5g9S8o

    OdpowiedzUsuń
  20. Czemu on mi przypomina małego Carlosa z Kac Vegas? ;-)

    OdpowiedzUsuń