Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

piątek, 21 sierpnia 2015

Post na trzy Franki, dwadzieścia lasek* i Żabkę w tle.

Większość lalkowiczów zna kanał My Froggy Stuff i niezwykle kreatywną "Mamę Żabkę".
Wielokrotnie zachwycałam niezwykłą pomysłowością Autorki. Zazwyczaj kończyło się na oglądaniu filmików, jednakże od dobrych dwóch miesięcy realizuję całkiem spory projekt i potrzebny był roombox oraz meble.
Ponieważ jedna z lalkowych reperacji** przymusiła mnie do zakupu hot-gnata, wystarczyło tylko zaopatrzyć się w duży zapas lasek kleju, tekturę modelarską oraz wygrzebać materiały na obicia mebli i zacząć działać.  Po dokładnym przestudiowaniu filmiku instruktażowego wzięłam się do pracy.
W dwa dni powstała spora kanapa i 4 fotele i prosty roombox. Przy okazji "machnęłam" regał z resztek pianki która została  po zrobieniu roomboxa.

Ale wracając do Franek- wszystkie delikwentki wyłowiłam w SH.  Praktycznie w stanie idealnym,


Jakoś nigdy nie miałam potrzeby kupienia nowej Franki, widać intuicja wiedziała, że lalki wyłowię w SH.

Nie są to jedyne lalki z linii MH jakie znalazłam w lumpeksach, jednakże Franki były w najlepszym stanie ze wszystkich jakie znalazłam,


Ponieważ mieszkańcy roomboxa jeszcze nie są gotowi na prezentację Franki zechciały zaprezentować meble.


Do foteli i kanapy zamierzam wydłubać jeszcze dodatki : poduszki, narzutę i koce.


Na regale znajdują się lalkowe przydasie wygrzebane w moim ulubionym lamusie.
Znalazłam 77 sztuk lalkowych dóbr, o których jeszcze kiedyś napiszę.




Rollerka była w stanie idealnym- nawet stojak miała własny.


Mój roombox jest bardzo prosty- sklejone 3 ściany z podłogą.  Na razie ściany pozostawiłam białe,
Jednakże pianka modelarska daje możliwość łatwego wycięcia otworów na okna i drzwi.  Możliwe, że kiedyś dorobię jak nie wycinane, to umieszczę atrapy. Podobnie z oklejaniem ścian i wyklejaniem podłogi.


*Na zrobienie kanapy, roomboxa, szafki i 4 foteli poszło 20 lasek kleju - te robótki są bardzo klejożerne :)


**Jakiś czas temu przeprosiłam się z klejem na gorąco- głównie za sprawą ślicznej Gejszy (co prawda chińskiej produkcji, ale bardzo ładnie wykonanej)  kupionej w SH - niestety lalka była oderwana od podstawki, Jedynym ratunkiem było przyklejenie hot-glutem, Gejsze są wykonane na styropianowej bazie umieszczone na drewnianej podstawce - jedyne co jest w stanie trwale spoić oba tworzywa to klej na gorąco.

26 komentarzy:

  1. Ja tez chcę takie lumpeksy wypełnione monsterkami :)
    Fantastyczne i pomysłowe bardzo te meble, może kiedyś sama się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam kanał Mamy Żabki- wystarczy wnikliwie pooglądać. Wytłumaczone wszystko jest bardzo dokładnie.
      W sumie Franki długo zbierałam, ale się udało.

      Usuń
  2. Meble zachwycające. Ja do produkcji wszelakiej używam kartonu 2mm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ja się czepiłam tej tektury - dobrze się w niej pracuje tylko trzeba uważać przy zginaniu - zrobiony mebel jest trwały :)

      Usuń
  3. Dołączam się do Ashoki i też chcę lumpki wypełnione monsterkami !!!! Meble wyszły super i lokum dla lalek też :) Chyba muszę się zmobilizować i sklecić coś dla moich panienek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zadziałała siła wyższa - jakieś miejsce do robienia zdjęć musi być :)

      Usuń
  4. Hyhy, normalnie jaram się myślą, że trochę wiem, kto te meble docelowo zasiedli i że ich (+meble) zmacam na żywo :P
    W moich SH nawet nogi od Franki nie uświadczyłam. Nawet skarpetki. Jawna niesprawiedliwość :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) poka efekt zasiedlenia :)
      Może to taki rejon u mnie? Monstery są be i fe to i w szmateksach lądują :)

      Usuń
  5. pokoik w egzotycznym klimacie wymiata!
    a ostatnia fota z przyssanym do ściany
    jaszczurem - obezwładnia bez znieczulenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaszczur jest stałą naścienną ozdobą :) Przylazł i został ;)

      Usuń
    2. i dobrze zrobił, gad jeden ;D

      Usuń
  6. Ja nigdy nie spotkałam MH w szmatexie, nawet takiej zmasakrowanej. Gratuluję ślicznych lalek i super fajnych mebelków! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te trafiłam w sieci, która zbiera ciuchy po kraju - taki obieg wtórny. Trafiają sie tam strychowe zabawki i co ciekawe monstery i całkiem fajne barbiowate- trafiłam tam Shakirę i to podwójnie. Mebelki polecam zrobić samodzielnie - patent jest bardzo prosty i do każdej skali można zastosować

      Usuń
  7. wooow!bardzo pięknie ci ten pokoik i mebelki wyszły!a takich skarbów z lumpa to pozazdrościć....ehhh!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Pokoik jest bardzo prosty, ale ma być uniwersalnym tłem, więc póki się nie wybrudzi będzie w stanie pierwotnym :)

      Usuń
  8. Cholerka... Myślałam, że będzie luz, ale widzę że do "macania" na żywo trzeba stanąć do kolejki! Albo chociażby jakieś zapisy? To jakby co - ja jestem za Zgredką w kolejce! O oby jutro Twoja dobra passa znajdowania fajnych okazów trwała nadal! :) A meble oczywiście śliczne, cały room miodzio! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście kolejka krótka :)
      W sumie ja te cuda u siebie trafiłam stacjonarnie :)
      Oj będę polować dalej, będę :)

      Usuń
  9. Naprawdę u Was w SH takie cuda znajdujesz? Bo dla mnie to brzmi jak bajka! U nas całe miasto lumpeksowe nielalkowe i bez gadżetów, które u Ciebie wyglądają cudownie! Wspaniały pokoik! Mebelki świetne! Lalki natomiast...no cóż! Lalki są obłędne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Si. Co prawda to efekt kilku tygodni polowań i regularnego zwiedzania, ale wszystkie panny są z lumpeksów.
      Bardzo dziękuję i polecam- kanał My Froggy Stuff to skarbnica świetnych pomysłów.

      Usuń
  10. Swietne Frankowe okazy ci sie trafily!!! Gratuluje tak wspanialych SH
    Szczegolnie ta basic jest super <3 Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nigdy nie kupiłam nowej Franki- widać intuicja wiedziała z wyprzedzeniem, że przytacham z lumpa :)
      W sumie moje łazęgostwo ciuchakowe procentuje - ale to są kilometry łażenia i dziesiątki odwiedzin :)

      Usuń
  11. Bardzo fajne zdjęcia pięknych zielonoskórych lasencji! ;-) XDD

    OdpowiedzUsuń
  12. To ja tez na początku powzdycham, dlaczego nie trafiam na lumpeksy z MH, ehhhhh:)
    Po drugie - zachwycają mnie te mebelki, taka prosta konstrukcja a jaki świetny efekt - minimalistyczne, wręcz designerskie, jednak wybór materiału na obicie jest kluczowa sprawą. Podobają mi się te białe ścinany, taki skandynawski klimat, dodasz mini poduszeczki i będzie cudowny efekt.
    I na koniec gdybys mi jeszcze mogła dokładnie wytłumaczyć z czego sa zrobione te ściany, jak je połączyłaś i gdzie to można dostać (najlepiej online:)) to będę bardzo wdzięczna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest pianka modelarska tak się nazywa. Po wpisaniu w wyszukiwarkę wyrzuca dużo ofert -musisz sobie wyszukać zadowalającej cenowo. Kleić można klejem do papieru lub do tworzyw sztucznych. Online widziałam tylko opakowania zbiorcze.

      Usuń
  13. Ależ fantastyczna ta dioramka!!!

    OdpowiedzUsuń