Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 22 lutego 2015

Tra la la la mam i Dala - Dal Frara.

Często trafiają do mnie "panienki z drugiej ręki". Lalki które ktoś kiedyś wyjął z oryginalnego pudła, trochę miał, ale postanowił "puścić w świat". O ile lalki, które mogę nabyć stacjonarnie to nabywam nowe, to delikwentki, które trzeba sprowadzać ze świata niekoniecznie nowe muszą być.
Czasami używka prezentuje się znakomicie, a w niektórych przypadkach brak oryginalnego stroju jest sporym plusem.  Zwłaszcza stroje Dal czasami przypominają wystawę kwiaciarni :)
W oryginale panna prezentowała się tak


Kwieciste wdzianko może i fajne, ale niekoniecznie musiałam mieć.
Od Uli panna dostała na drogę kiecę, która bardziej przypadła mi do gustu. Musiałam jedynie ją lekko dostosować, czyli mówiąc krótko obrać z nadmiaru ozdóbek. Największy "ukwiał" wylądował na spince jako ozdoba do włosów.



Sukienka z jelonkiem posiadała jeszcze sporo ozdobników- jak na mój gust zbyt dużo. Obranie z guzików, kokardek i ukwiału wyszło kiecy na dobre i odciążyło całość.







Foszka zdążyła się zaprzyjaźnić z kucem przytachanym z Tarnowa :) Generalnie kucy nie zbieram -za wyjątkiem różowych osobników z tęczową grzywą i ogonem ;)










Razem z Dalką przyjechała jeszcze jedna dyńka - zakupiona tak "przy okazji", ale ona dostanie własny post ;). Czasami klikanie w posty z uaktualnionymi zakładkami "sprzedam" kończy się pustką w portfelu hyhy.

38 komentarzy:

  1. hyyhhyhyhyhy :P ja o tym NIC NIE WIEM :P Świetnie Dalusia u Ciebie w tej kiecy wygląda :) i dobrze zrobiłaś "odciążając" ją :) dla mnie też wydawała sie nieco "przeładowana" :) teraz jest IDEOLO!!

    No to teraz panience daj witkę do łapki i z kucami heeeeen na hale :P wypasać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tia :) dobrze że miesiąc się kończy hyhy
      Dzięki :) strasznie mi się spodobała kolorystycznie. Lubię też taki styl rustykalny "na bogato" :)

      Usuń
  2. Dalpanna jest urocza:) Muszę się zgodzić z faktem, że Dale są obdarzane trochę zbyt bogatą garderobą, ale na szczęście można je przebrać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję !Prawda- trochę za dużo tam wszystkiego- guziczków, kokardek, falbanek i innego dobra :)
      Na szczęście wszystkie te cuda są do kiecy PRZYSZYTE a nie PRZYKLEJONE więc można podziałać :)

      Usuń
  3. Sukienka z jelonkiem zrobiła z kwiaciarki uroczą wieśniaczkę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hyhy :) nie ma to jak kieca z jelonkiem :) dawniej były makatki ;)

      Usuń
  4. Sliczna :) Ja tez mam jedna przygarnieta ale jak narazie stoi jak ja fabryka stworzyla ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! O pokaż swoją lokatorkę :)

      Usuń
  5. "Na głowie kwietny ma wianek, w ręku zielony badylek, a przed nią bierzy baranek, a nad nią lata motylek" hy hy
    Fajnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba raczej tak "na głowie z resztek stroiczek, w ręku zielony patyczek, a nad nią fruwa szkodzniczek*, a przed nią bieży koniczek " :)
      * mam pełno azjatyckich podróbek biedronek, które już się ocknęły ;)

      Usuń
  6. A Kucyponek, to tak jak mówiłaś, wyższy stopień wtajemniczenia kucyponkowego, nie dość, że sam różowy, to jeszcze z tęczą na włosie!!!!!!!!!!!!!! boszszsz!!!! Powinnam je co piątek w poście oglądać, bo wtedy już by mi się nic słodkiego nie chciało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! To w sumie jedyne jakie zbieram ;) ba zbieram to zbyt mocne słowo ;) one się same przyklejają do ręki ;) ale tylko różowe z tęczową grzywą ;)
      Mogę Ci co piątek wysyłać moje końskie różowości ;)

      Usuń
  7. gdybyś chciała się kiedyś tego kuca pozbyć, to wiesz co :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem- ale też mogę zabierać kuce :) bo ja tylko i wyłącznie zbieram te różowe z tęczą :) inne zostawiam :(

      Usuń
  8. Sukieneczka z jelonkiem mnie rozczuliła! Świetna jest! Zresztą podobnie, jak Twoja nowa panna, śliczna!
    Kucyk bardzo uroczy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) kieca z jelonkiem jest moja najulubieńsza wśród buyl'owych ubranek właśnie przez jelonka :)

      Usuń
  9. Łolaboga, zaczynam się nawracać na Dyniogłowców płci damskiej i trochę mnie to przeraża. Dalutka jest świetna, rezolutna i z iskrą w ślepku. Taka to i kucyka wydoi i złe z domu pogoni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Nawracaj, nawracaj, co te Twoje samce same robić będą :)

      Usuń
  10. Hello from Spain: lovely doll. I like the regional costume. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie wygląda :) Ta sukinnka przypomina mi mała Bawarkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę do Bawarii to trochę daleko, ale jak się popatrzy na strój Barbie-Polki to i to dzieło może uchodzić za regionalne :)
      Mi się całosć kolorystycznie podoba - taka wiosenna :) może mam już dosyć zimy :)

      Usuń
  12. Nie gniewaj się, ale ta sukienka wcale mi się nie podoba. Czym prędzej odziej ją w coś ludzkiego. Za to panna jest prześliczna. Lubię te ich nadąsane minki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja ją lubię nawet dla następnej pannicy mam ochotę wydłubać coś podobnego - może bez jelonka, ale równie pstrokatego i wesołego :)

      Usuń
  13. Piękna ta pannica w sukience z jeleniem na rykowisku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli Jelonki wróciły do łask ;) W sumie wolę na kiecy niż na ścianie ;)

      Usuń
  14. Ślicznotka. ^^ Do twarzy jej w zielonym, gratuluję tez wspaniałego zakupu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! W sumie ona ma taką urodę, że w wielu kolorach jej ładnie :)

      Usuń
  15. Cóż... nie przepadam za Dalami, ale od dzisiaj jestem oddaną fanką tej kiecki ;) Kupiłabym taką w rozmiarze króliczym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Królik w jeleniach, ups w zieleniach - wizualizuję ;)

      Usuń
  16. Podoba mi się ta stylizowana na ludową kiecuchną, małej brakuje tylko korali i chłopaka do tańca ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe fakt chłopak by się przydał :)

      Usuń
  17. Piękniasty foszek w cudnej kiecce! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! To chyba jedyny foszek jakiego chciałam mieć- głównie przez delikatny make up

      Usuń
  18. na głowie ma kraśny wianek w ręku zielony badylek -
    miałam wspaniałą zieloną a haftami przyozdobioną
    sukienczynę jakby wprost z Piwnego Święta z Landów
    zabraną - oj, lubiłam ją do czarnych dłuuugich glanów
    nosić - dlatego jestem jak najbardziej ZA!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) też mi się podoba ta kieca - jest taka klimatyczna i wiosenna

      Usuń
  19. Kiecka mroczno-ludowo-słodka jest bardzo ładna, więcej ozdób faktycznie nie potrzebuje. Dalkę widziałabym jako bohaterkę jednej z baśni braci Grimm, ale to mogłoby się dla niej nieszczególnie skończyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hyhy - ja chcę jej doszyć mikro cekinki ;) wywaliłam wielkie guziki i ukwiał wylądował na spince do włosów ;)
      Oj tam oj tam to twarda sztuka :) A której, której?

      Usuń