Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 16 marca 2014

C jak Cekiny czyli Lalkowy Alfabet

C jak cekiny 
Cekiny źle użyte są bardzo często synonim kiczu, jednakże są nieodłącznym elementem strojów regionalnych.
Najładniej prezentują się w polskich strojach ludowych. 


Właścicielką uroczego gorsetu jest krawalowa Joanna.






A tak prezentuje się regionalne towarzystwo panienek od Krawala


W zestawie posiadam też Joannę w wersji łowickiej, jednakże z braku cekinów nie załapała się do zdjęcia.

10 komentarzy:

  1. Bardzo zgrabne i dopracowane te stroje! 'Domowa' robota czy kupione? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Duże krawalki są na 99,9% oryginalne, natomiast Joanny pochodzą z pracowni strojów regionalnych z Lublina- jeszcze o nich napiszę, bo pozostała druga Joanna do zaprezentowania

      Usuń
  2. Ładne te stroje, oj ładne .
    Krawalówny pyszczki maja archaiczne :) ,muszę zdobyć chociaż jedną , bo to wstyd nie mieć lalki chyba obecnie jedynego polskiego producenta.... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie poluję na Joanny- podobają mi się bardzo mimo pewnych niedoskonałości, natomiast duże krawalki wyróżniają się mocno na tle innych lalek z podobnego okresu

      Usuń
  3. Joanna jest prześliczna! Pozostałe lale też sympatyczne. Przypominają moje lalki z dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się bardzo podobają. Krawalek miałam małe stadko jednakże moje "poszły do ludzi" ;) a te stanowią małą namiastkę, no i godnie reprezentują kraj w kolekcji ;)

      Usuń
  4. Miałam kiedyś strój karnawałowy krakowianki. Kamizelka miała na plecach wyhaftowanego cekinami motyla. To był szpan!
    Ach gdzież jest moja, krakowska kamizelka? ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może odleciała na skrzydłach motylich ;)
      A ja swoją mam!! Teraz dumną posiadaczką mojego stroju została Jagoda ;) - BTW to nie kamizelka tylko gorset ;)

      Usuń
  5. Cekiny w strojach regionalnych kojarzą mi się jakoś tak bardzo kolorowo. A tu miła niespodzianka - stonowany gorset. Fajne sa te cekinowe kwiatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba wszystko zależy od stroju i regionu z którego pochodzi, bo i zdarzają się stonowane stroje - najbardziej barwne i krzykliwe są chyba krakowskie i góralskie - zwłaszcza wersje współczesne wyglądają jak dyskoteka ze złoto-zielonymi dziewięćsiłami na pół pleców ;)

      Usuń