Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 29 września 2013

Rozalka Olaboga* czyli Najbrzydsza Lalka w Klinice.

Na Rozalkę trafiłam przypadkiem przeglądając aukcje w popularnym serwisie.
I przyznam się, że takiego cudaka jeszcze nie widziałam. Mój zakrzyk olaboga* jaka brzydka przylgnął imieniem do lalki.
Poniższe zdjęcia z aukcji.


Lalka posiada wielki łeb, starczą twarz jak na "bobasa" i karykaturalnie czerwone usta. 
Na dodatek- czego nie było widać na zdjęciach z aukcji włosy lalki są koszmarnie rootowane- góra ma widoczne odstępy między kępkami włosów ( już wiem po co lalce był gustowny berecik ;)


Nie mam pojęcia kto tworzy takie "cuda"- bo lalka kompletnie pozbawiona jest sygnatur- nawet Chińczyki nie chcą się przyznać to tego stwora.
Jednakże lalka była na tyle dziwaczna i tania w opcji "kup teraz" że zasiliła mój Gabinet Osobliwości.

Rozalka Olaboga Jaka Brzydka przyjechała  w dzierganej sukience i bereciku- swoją drogą ślicznie zrobionych. Jednakże te ciuszki nijak nie pasowały do starej maleńkiej - tak samo jak firmowa różowa sukienka.
Paskuda dostała garderobę adekwatną do swojego wyglądu, a niebieska szydełkowa sukienka po obraniu z tekstylnych ozdób wraz z beretem świetnie służy jednej z celuloidowych lalek.
Lalkowe odzienie ze względu na koszmarne proporcje lalki i kształty stanowiły spore wyzwanie- jak odziać, żeby nie straszyła bardziej- wybór padł na dzianinę, która ładnie się układa i jest w stanie dopasować się do nosiciela.
Rozalka dostała dzianinowe spodenki, bluzeczkę i narzutkę zapinaną na guziczki a całość wieńczą filcowe buciki (tragedia w zrobieniu- każda stopa inna) i filcowy berecik na dzianinowej podszewce.









Berecik jest nieodzownym towarzyszem Rozalki- zakrywa firmową niedoróbkę. Bez berecika lalka straszy
łysą czaszką

                                           



Właściciele Monster High nie powinni narzekać na rzadkie włosy- tu dopiero jest rzadzizna. Ciekawa jestem kto wpadł na taki genialny pomysł okraszenia lalkowej głowy taką osobliwą fryzurą.
Moje bobasy z Sierocińca o wyglądzie dzieci mają gęściutkie króciutkie włoski, albo moldowane i malowane fryzury.


Rozalka miała ambicję zostać szefową Sierocińca, ale mieszkańcy stwierdzili, że z takim wyglądem może co najwyżej zostać woźną w Sierocińcu ;) więc chcąc nie chcąc porzuciła przywódcze zamiary i  zasiadła w Gabinecie Osobliwości wraz z Prezesem ;)
W chwili obecnej Rozalka dzierży zaszczytny tytuł Najbrzydszej Lalki przebiła Strasznego Bobasa, który przy niej wydaje się proporcjonalną, śliczną laleczką ;) a Rozalka nie dość , że ma większą głowę od niego to jest 10 cm niższa ;)

Na prośbę Kocham Starocie prezentuję jeszcze Słonika firmy Steiff -Rozalka łaskawie zgodziła się towarzyszyć słonikowi na zdjęciach.
W przypadku Słonika nie miałam już żadnych wątpliwości- maskotka posiada metalowy nap i metkę firmy Steiff.




Słonika kupiłam w ulubionym Lamusie - w stanie tragicznym- szare wełniane "futro" było w odmiennym kolorze, puszystości żadnej, kły wołały o pomstę do nieba, ale słonik kosztował grosze.
Ponieważ wnętrzności stanowi wełniane wypełnienie a nie trawa - mogłam spokojnie wyprać biedaka w serii detergentów wybielających, odplamiających a później przywracających puszystość.

* Rozalka Olaboga bohaterka powieści dla dziewcząt Anny Kamieńskiej

50 komentarzy:

  1. Ha Rozalka OJB serio wygląda bardziej jak starsza Pani ze skrzywioną miną, niż bobas xD słoń jest całkiem sympatyczny :D A i ciuchy świetne jej sprawiłaś myślę, że każda woźna i nie tylko, pozazdrościłaby jej szyku! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie ta lalka to stary karzeł - kompletnie nie ma nic z bobasa ;) a fryzura i "szminka" dodaje lat.
      Dzięki! No cóż jako woźna może zrobić konkurencję etatowemu Cieciowi o osobie Golluma ;)

      Usuń
  2. Moje pierwsze skojarzenie "Maryla Rodowicz" ....
    Ubrałaś ją rewelacyjnie - lalka jest bardzo oryginalna i wyjątkowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E nie Marylka ma inny układ twarzy - ta jest bardziej pulchna;
      Dzięki- robiłam co mogłam żeby lalka wyglądała znośnie.
      Co do oryginalności muszę się zgodzić- jest jedyna w swoim rodzaju ciekawa jestem czy ktoś jeszcze trafił na takie szkaradki.

      Usuń
    2. Ja jednak stawiam na Rodowicz :)
      Lalka naprawde zrobiła na mnie wielkie wrażenie :)
      Rozebrana może jeszcze występować jako zawodniczka sumo :):)

      Usuń
    3. No to niech będzie Rozalka-Marylka hiehie
      Oj w sumo nie pójdzie na tych krzywych nóżkach ledwo ustoi ;) ;) to zdecydowanie siedząca paskuda

      Usuń
  3. Lala faktycznie nietypowej urody, Aczkolwiek odnoszę wrażenie, że to wina blond włosów i krwistoczerwonych ust;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te detale wieńczą "dzieło" i nadają specyficznego wyglądu tej wątpliwej urody lalce ;)
      Choć łysa z moldowanymi włosami wyglądałaby nadal paskudnie

      Usuń
  4. Faktycznie jest bardzo interesująca. Skojarzyła mi się z małą czarownicą. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A też ciekawe ;) w sumie by pasowała! Trochę poprawek, ciuchy- starawa już jest ;) tylko miotłę i kota ;)

      Usuń
  5. mnie to ona Benny Hila przypomina =)
    ale gdyby do mnie trafiła, to bym zrobiła 2 rzeczy- obcięła jej włosy o połowę i dała cumel, żeby zakryć te usta. Ubranko dzianinowe jest rewelacyjne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe dobre o Bennym nie pomyślałam
      Oj nie obcięcie dałoby fatalny skutek- całość spięłam gumką i jakoś wygląda - na krótszych te placki by mogły być bardziej widoczne a takiej paskudzie to i cumel nie pomoże ;)
      Nie odmłodnieje ;) kurcze ja bym chciała wiedzieć kto te potworki stworzył ;)

      Usuń
  6. łoooo matko! Wystraszyłam się... na pierwszy rzut ale potem piękna sesja w bereciku - fajne to zdjęcie jak ona tak piąstkę pokazuje to mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki - no wersja pierwotna straszy ;) berecik jest niezbędny niestety ;) nawet kombinowałam czy by włosów nie zagęścić ale odpuściłam lalka łeb ma twardy, szybciej poszło z berecikiem ;)

      Usuń
  7. Hello from Spain, this doll I had not seen before. She does not look like a baby. She looks like an older person. I like the beret. Very trendy. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie wygląda jak stary człowiek . Nie wiem kto produkuje takie lalki, bo niestety lalka nie posiada żadnych sygnatur.
      Bardo dziękuję ;) Beret jest koniecznością.

      Usuń
  8. BUAHAHAHAHAHA!!!! :D:D Łolaboga!! Ja chyba już gdzieś to paskudztwo widziałam :D A może zamiast beretki okazjonalnie jakiś tupecik? ;) :D:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałaś , widziałaś linkowałam aukcję ;)
      Przebiło Truskawę ;) Przy kudłach nie dłubię- guma gruba, igieł i czasu szkoda ;) musi się zadowolić berecikiem

      Usuń
  9. Taka brzydka, że aż śmieszna, uśmiałam się czytając Twojego posta. ;) Pierwsze skojarzenie - świetna karykatura Maryli Rodowicz. Ale potem mnie olśniło - to przecież lalka z wyspy Pultanella! ;)
    Akurat oglądam po kawałku na dvd czeski serial "Arabella" i "Powrót Arabeli", które kiedyś kupiłam swoim dzieciom. Jest tam taki wątek, że na Pultanelli dzieci rodzą się jako starcy, a w miarę upływu czasu - młodnieją. Pod koniec życia są małymi dziećmi, a u jego kresu - zmieniają się w motyle. ;) Może Twoja lalka też dozna takich przemian? ;)
    Co do książki w tytule - bardzo ją lubiłam, muszę ją wyszukać i do niej wrócić. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu Maryla mi nawet do głowy nie przyszła- bo osobiście nie widzę podobieństwa - a brzydka to owszem jest ;)
      A popatrz możliwe - choć ta moja to bardziej stary karzeł ;) no motyla z tego chyba nie będzie ale kto wie........;)

      Usuń
  10. Ciałko tej lalki przypomina mi tłuściutkie bliźniaki-bobaski (bodaj NRD-owskie), które wieki temu dostałam na Gwiazdkę. I samo ciałko u bobasa nie razi, natomiast głowa robi na mnie takie wrażenie, jakby ktoś dodał włosy i jaskrawy makijaż, próbując przerobić dzidziusia na "dorosłą" lalkę. Może zmycie ust i nowe, krótsze włoski poprawiłyby wizerunek tej biduli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko możliwe- żeby pomóc tej lali trzeba by łeb przeszczepić na wyższe ciałko bo na tym wygląda pokracznie ;)
      Najlepsze że make up i fryzura są firmowe - pojęcia nie mam kto takie potworki tworzy ;)
      U mnie zostanie póki co taka paskuda - jako eksponat w Gabinecie Osobliwości- może kiedyś wytropię producenta tego cudaka? W oryginale lalka miała słodką różową kiecuszkę i białą bluzeczkę.

      Usuń
  11. No nie będę ukrywać, że jest brzydka, ale i brzydule potrzebują odrobiny ciepła. Lech Konopiński napisał fraszkę : Wybór
    "Przed piękną wszyscy klękną,

    brzydulę ja przytulę."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No jest - a że ja mam zamiłowanie do Osobliwości to kawałek półki Rozalka Olaboga Jaka Brzydka dostała ;)

      Usuń
  12. Lalka kojarzy mi się niezmiennie z inną Roz ;)
    O taką: http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20130515201333/monstersincmovies/images/4/43/Roz.png
    Jest tak paskudna, że aż piękna!
    Patrzę na nią i nie mogę ukryć uśmiechu. Klienci dziwnie się na mnie patrzą, bo za oknem deszcz, a ja szczerzę się jak gupi do lali ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma to jak humor Koleżance poprawić ;)
      A pewne podobieństwo i do tej Roz występuje ;)
      Może powinnam postarać się o amarantowe wdzianko ;) ;)

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Aaaa jest rewelacyjna - tak osobliwa, że aż fantastyczna:)
    Zaraz tam brzydka - ona jest po prostu oryginalna:)
    Ciałko ma jak anatomiczne bobaski - ciekawe jakby jej w łysinie by było;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam pojęcia ;) sprawdzać nie będę hehe ;)
      Fakt jest jedyna w swoim rodzaju choć kto wie może ma równie urocze koleżanki ;)

      Usuń
  15. Przypomina mi bobasa z Martwicy mózgu:
    http://2.bp.blogspot.com/_ryxpX7aszNA/SfcA5xBlPDI/AAAAAAAAAD4/-78ROcBIM8w/s1600-h/66153-3.jpg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dostrzegam pewne podobieństwo- ale ohyda!

      Usuń
  16. Ciałko grubiutkiego bobasa ,podbródek babci,trochę jakby coś z karzełka a w sumie ciekawa lalka .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt nie da się ukryć że jest bardzo osobliwa ;)

      Usuń
  17. Jest taka brzydka że aż śliczna :)) a jakiego ma fajnego towarzysza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Towarzysza bardzo lubię- chętnie bym przygarnęła inne Steiffy ;)

      Usuń
  18. Książkę kojarzę, udało mi się ją dorwać w antykwariacie i odświeżyć znajomość...
    A Rozalka? Faktycznie, olaboga, może nadrabia charakterem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olaboga że hej ;) obawiam się że charakter ma wredny, ale w towarzystwie Prezesa siedzi wyjątkowo grzecznie ;)

      Usuń
  19. "-Tato, czy ja jestem brzydki?
    - Nie, ty jesteś oryginalny" :P

    Nic tej lalki właściwie nie szpeci oprócz tych włosów jak z przeszczepu. Ale jest berecik i wygląda ok, a lalka jest szalenie ciekawa przez tę swoją uroczą pokraczność. Taki tleniony gnomek :)

    P. S. Serdecznie zapraszam do mnie na świeżo utworzonego bloga o Barbie i podobnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tleniony gnomek- dobre! No jest dziwaczna vel oryginalna ;)

      Zaglądnę z przyjemnością!

      Usuń
  20. Osz, egzemplarz nie z tej ziemi. Czy szukacz Google nic nie znalazł? W Twojej stylizacji kogoś mi ta lalka bardzo przypomina. Naprawdę bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Wujek Google zaciekle broni tajemnicy pochodzenia - lalka kompletnie nie ma sygnatur, nawet "madeinchina" poskąpili.
      Cóż jaka modelka taka stylizacja ;) nawet poprzednia właścicielka przykryła łysinę berecikiem ;)
      Uznałam,że do zestawienia starczego wyglądu, tlenionych włosów, wściekle czerwonej szminki idealne będą szaroście i workowaty styl lalka mniej rzuca się w oczy a i wszystkie kształty się gubią ;)

      Usuń
  21. Fizjonomia laleczki kogoś mi przypomina.... tylko kogo... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba kogoś bardzo brzydkiego hehe...... a może jakąś sąsiadkę?

      Usuń
  22. Witam! Bardzo fijna twoja strona, czekawa kolekcja lalek marz. Ładnie ta lalka wygląda ze słoniem, jest inna i oryginalna. Mieszkasz w Poznaniu? Akurat Ja pisałam o Wielkopolską lalke i tam jest zespół który tam w Poznaniu co mnie interesuje, bo ma takie stroje.
    Życze Ci więcej czekawe lalki na Twój blog!
    Pozdrowienie z Kanady.

    OdpowiedzUsuń
  23. hahahaah faktycznie jest przeokropna! :D wg mnie ktoś chciał zrobić reborna z lalki berengueropodobnej, tylko zamiast zrobić delikatne włosy z moherku, zaszalał z syntetykiem... biedaczysko.....to chyba coś takiego było w oryginale http://images.anniescatalog.com/product/super_closeup/18214.jpg

    OdpowiedzUsuń
  24. Mi się ona bardzo podoba :) chcę taką :)

    OdpowiedzUsuń