Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

wtorek, 20 sierpnia 2013

Dusty by Kenner

W czasie gdy grupa Lalkomaniaków szalała po Krakowie siedziałam i mozolnie dłubałam nową fryzurę Dusty.
Lalkę kupiłam od Lilavati  na fali wyprzedaży i lalkowych szaleństw. Dusty przyjechała w zbiorowej paczce  z dodatkowymi gratisami! Dzięki Lila!
Na zdjęciu poniższym by Lilavati wraz z częścią aukcyjnego zestawu.



Po gruntownych oględzinach stwierdziłam, że oryginalne włosy( szorstkie i potwornie łamliwe) nie mogą dłużej pozostawać na lalkowej głowie i podjęłam decyzję o reroocie.
Po raz kolejny wyrwało mi się "nigdy więcej!". Podobnie jak w przypadku Momoko trafił się kamiennie twardy łeb. Największym problemem było wydłubanie resztek oryginalnych włosów.
 Bite dwa dni siedziałam nad rerootem- za jednym posiedzeniem nijak nie dało się wydłubać całości. Fakt, że w tym czasie rerooty popełniłam trzy, ale Dusty musiałam  dłubać z przerwami.
Panna dostała mój ulubiony blond (włosy z Kreatywnego Świata) w wersji dłuższej niż w oryginale.




Lalka dyskusyjnej urody-mi podoba się bardzo przez swoją inność i nietypowość.
Dołączyła do grupy ulubionych zębatek- zęby wraz z szerokim uśmiechem są wyrzeźbione a nie tylko namalowane. I na niektórych ujęciach przypomina mi Agnieszkę Krukównę  jako serialową Jankę ;)













Lalka posiada ciekawą budowę- jest tęższa w porównaniu z Barbie i ma bardziej ludzkie proporcje.
Na dodatek posiada skrętną talię i dziury w piętach.
W oryginale posiadała podstawkę do ustawienia i zestawy do gier typu golf, tenis- obrócona w pasie wraca do wyjściowej pozycji i może "grać".  Pozbawiona podstawki też chętnie współpracuje i jest w stanie ustać samodzielnie- tu w bucikach hand made by Kreatywna

36 komentarzy:

  1. masz rację,też widzę podobieństwo do młodej Krukówny!Janka jak malowana,tylko konia trzeba jej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzieś się jakiś pląta jeno różowy ;) nie mogę się zmobilizować i znaturalizować ;)

      Usuń
    2. Będzie Alaska ;) upolowałam tanio całkiem sympatyczne bydełko, tyle, że upiornie skołtunione i brudne - od 2 dni odmaka ;) jeszcze repaint całkowity i będzie śliczna konina ;)

      Usuń
  2. Moim zdaniem bardzo sympatyczny buziak:)Tak powinna wyglądać zadowolona z życia lalka. Od razu widać, że nowy fryz jej się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda ;) mi się szalenie ta mordka spodobała ;) szkoda, że już takich lalek nie produkują,

      Usuń
  3. Cudowna lalka <3 Zarówno ona jak i sky niesamowicie mi się podobają! Zazdroszczeę i gratuluję cierpliwości w rerocie, wyszedł bosko:]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ;) Mi też Sky się podoba - może kiedyś mi się uda upolować.
      Dzięki! Długo mi z nim zeszło ale warto było.

      Usuń
  4. Faktycznie do Janki podobna ;) reroot wyszedł genialnie.. a i buty widzę sie przydały ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! O tak pasują idealnie mimo iż miał być zupełnie inny "nosiciel"

      Usuń
  5. Świetna jest, tylko nie wiem dlaczego kiedyś malowano lalkom usta na "biało"? Spotkałam już kilka różnych lalek z takimi ustami. Trochę to dziwnie wygląda, jakby kremem Nivea się posmarowały. (Robiłam tak będąc nastolatką, jak pękały mi usta). Do Krukówny rzeczywiście podobna.
    Małe pytanko. Czym pomalować usta starej Stefce, oryginalne się prawie zupełnie wytarły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w sumie nie jest "biało" tylko blado-różowo, białe są zębiska - na zdjęciach tak wychodzi.
      Ja do poprawek używam farb akrylowych.

      Usuń
  6. Włosy wspaniale zrobiłaś,szczena opada,gratuluję cierpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! W sumie rerooty to nic trudnego jedynie trzeba mieć czas i cierpliwość ;) wprawa z czasem przychodzi ;)

      Usuń
  7. Hello from Spain: great find. This doll is lovely. I like her smile. She also has a beautiful long hair. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta laleczka jest urocza - też mi się podoba w takim uśmiechniętym wydaniu, to ją czyni wyjątkową :-) Pięknie zrobiłaś ten reroot, choć z taką opalenizną wygląda, jak ratowniczka z serialu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z opalenizną ciut przesadziła, choć kontrast włosy/skóra jest fajny.
      Widziałam zdjęcie lalki z repainem i podobnym rerootem- cudo normalnie! Z ciut innym make upem ta lalka bardzo zyskuje na urodzie.

      Usuń
  9. Ta laleczka jest urocza - też mi się podoba w takim uśmiechniętym wydaniu, to ją czyni wyjątkową :-) Pięknie zrobiłaś ten reroot, choć z taką opalenizną wygląda, jak ratowniczka z serialu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. To ona jest wielkości Barbie? Do tej pory żyłam w przeświadczeniu, że jest ze dwa razy większa :P Aż trudno uwierzyć.
    Reroot wyszedł wspaniale. Janka jak nowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Si wielkości Barbie ;) w sumie nie pogardziłabym panną gdyby była większa ;)
      Bardzo dziękuję, myślę , że po małej zmianie make upu można by stworzyć Jankę idealną na bazie Dusty ;)

      Usuń
  11. Bardzo ciekawa lalka a włosy wyglądają wspaniale .
    Patrzę na reroot z delikatną nutką zazdrości ponieważ właśnie skończyłam próbne sadzenie włosów na barbiowatym , miękkogłowym kloniku .Chwilowo moja wyobraźnia nie ogarnia
    takiego procesu na kamiennej głowie... :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kup sobie igły do rerootu w my little custom- inwestycja jednorazowa- jeszcze żadnej nie złamałam, ale kupiłam na tzw. zapas - z nimi robota idzie zupełnie inaczej - pierwsze rerooty robiłam igłami do haftowania i teraz mogę napisać że to była masakra.
      Z kamiennym łbem trzeba się trochę namęczyć ale da się ;)
      Dusty podoba mi się do tego stopnia, że zdecydowałam się pomęczyć ;)

      Usuń
  12. Janka! Janka jak nic!
    Cudny wyszczerz!
    Wygląda jak "żywa" reklama gabinetu dentystycznego, albo pasty wybielającej :)
    I ma piegi! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) Oj tak ;)
      Ma piegi i dołeczki na policzkach ;) szkoda tylko, że nie jest łatwiej dostępna.

      Usuń
  13. Bardzo interesująca panienka. Świetny reroot. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jejku jak ją zobaczyłam (tu oryginalna nie będę) - normalnie Janka ze starego serialu dla młodzieży:) Fajna jest właśnie przez tę inność:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) na żywo jest jeszcze większe podobieństwo- ogólnie ciężko zrobić jej ładne zdjęcie żeby tą paszczą nie straszyła ;)

      Usuń
  15. Wiesz ta lalka wpadła mi w oko,ma ciekawą buzię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ;) to jedna z ciekawszych lalek pod względem rzeźby twarzy.
      Ja mam słabość do zębatych lalek,

      Usuń
  16. Wydaje mi sie, ze mam gdzies wlasnie taka Dusty Jenny - jedyna roznica to nieruchome nadgarstki. Lalke pozyczylam bedac dzieckiem od kolezanki, z ktora urwal sie kontakt. Jakies 15 lat temu zrobilam jej reroot wymyslona przez siebie metoda (fredzle z pasmanterii mocowane szpilkami do glowy - wyglada ciekawie, ale Twoj reroot wyglada jakies 100 razy lepiej ;)
    Moze kiedys go zmienie, ale mam pytanie - jak lalce dorobic reke?
    Biedulka ucierpiala kiedys w starciu z kuzynka wlascicielki i ma proteze od plastikowej kopii Barbie, ale nie zgadza sie ani tworzywo, ano rozmiar

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha takiej to ciężko - jedynie co można polować na klony artykułowanych lalek sama posiadam taką bezdłoniową potworę, ewentualnie można do przeszczepu użyć Steffie love w wersji artykułowanej, ale dłonie przeszczepić trzeba dwie bo różnica będzie.

      Usuń
    2. Mam pytanie - czy Twoja lalka z ruchomymi nadgarstkami ma glowe nasadzona na zaokraglenie szyi? Bluzka niestety zaslania ten szczegol. W moim nowym nabytku z eBaya przy odchyleniu glowy do tylu widac mechanim, ale glowa nijak nie daje sie zalozyc na szyje tak, by go ukryc.
      Drugie pytanie - masz moze pomysl co zrobic z korpusem w okolicy ud? W miejscu, gdzie dol korpusu styka sie z udami plastik wyglada na nadpalony, lepki i poczernialy, jakby nadpalony i stan sie pogarsza - ubranko przykleilo jej sie do ciala (lalka lezala w kartonie, ale bez kontaktu z innymi przedmiotami).

      Usuń
    3. U mojej głowa zachodzi na zaokrąglenie szyi, tyle ze jak się łeb odchyli mocno do tyłu to to zaokrąglenie widać- może zrób zdjęcia i wyślij na maila- na górze bloga jest kontakt- zobaczę ja to wygląda.

      Tu nie pomogę- to starzenie materiału i reakcja na kontakt plastiku z korpusu z gumą- można jedynie to miękkie i lepkie tworzywo delikatnie ściąć skalpelem. Dużo starszych lalek ma ten problem- u mnie klony Sindy i stare Petry mają tak. Moja Dusty ma poobcinane brzegi, ale proces nie posuwa się dalej.

      Usuń
  17. Dusty jest bardzo ładna, ale dałabym jej ciemniejszy odcień włosów albo inny kolorek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm ona miała takie w oryginale- jeżeli robię reroot lalkom vintage staram się zachować oryginalny wygląd lalki- jeżeli się da uzupełniam jedynie ubytki, a jeżeli nie to dobieram kolor najbardziej zbliżony do oryginału.

      Usuń