Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

czwartek, 4 kwietnia 2013

Abe Sapien-Hellboy od SIDESHOW

Kolejna lalka-figurka, która do mnie trafiła to Abraham Sapien od SIDESHOW.
Lalek jest wykonany bardzo precyzyjnie- pomijając drobne niedoróbki - typu brak malatury pod skafandrem.
 Za to skafander uszyty jest kapitalnie, a na wyróżnienie zasługuje pas - zapinany(!) na plastikową klamrę plus przyborniki - zamocowane każdy osobno.
Dodatkowo Abe posiada łeb na zmianę- bez gogli jednakże zdjęcie łba przyprawiło mnie o ból głowy. Koniec końców łeb zdjęłam, ale zapasowego nie zakładałam z obawy o uszkodzenie bolca.
mocowanie głowy jest naprawdę durne.

Abe jest wykonany z plastiku- zasadnicza część lalki i  z winylu - łby, i ręce do łokcia- stóp nie obczaiłam bo gumowych butków nie mam odwagi zdjąć (stopy są ruchome-wolę nie uszkodzić).
Natomiast widoczne winylowe części pomalowane są bardzo ładnie, dłonie wyposażone są w przeźroczyste błony pławne, zapasowy łeb ma bardzo ładne skrzela - i ślad kleju na głowie- efekt przebywania w stanie zamkniętym- prawdopodobnie to klej z opakowania trzymający głowę na miejscu- po latach wszedł w reakcję z łbem. Samo malowanie łba bardzo ładne.




 Abe ładnie pozuje sam- ale do lalki dołączony jest stojak- prosty w konstrukcji jednakże bardzo stabilny, który pozwala na takie akrobacje ;)




O samej postaci nie będę się rozpisywać- kto oglądał Hellboya ten zna historię Abrahama ;)
Sama nazywam go rybką ;) I jak tylko Gollum się dowiedział, że przybędzie "rybka" nie mógł się doczekać wielkiego żarcia.

A tu taka niespodzianka ;) na widok której Gollum na chwilę stracił rezon.


Początkowo chciał dać nogę i zwiać


Ale szybko wyczaił, że nowy jest skutecznie unieruchomiony......


 
Powolutku, pomalutku......


Zakradł się do Rybki i buchnął zapasowy łeb


 I spokojnie oddalił się na bezpieczną odległość - (mimo głośnych protestów właściciela głowy)



-Hej to moje, proszę oddać! -hej mały, garbaty - oddawaj głowę!


Po czym w najlepsze zabrał się za konsumpcję


Zaczynając od skrzela ;)



A w tle nie ustawały głośne protesty Abe'a.
Aż w końcu Gollum się znudził i oddał Rybce łeb ;)





32 komentarze:

  1. Abe jest fantastyczny. Nie pogniewałabym sie jakby trafił do mojej kolekcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam- właśnie tego od SIDESHOW co prawda nie ma ruchomych nadgarstków, ale pozuje znakomicie - obecnie przesiaduje w pozie "kwiat lotosu" ;)

      Usuń
  2. Fajna Rybka- a raczej Rybek ;) Ale co z tego, skoro Gollum pcha się na pierwszy plan, i to on jest gwiazdą, przy nim Rybek wypada blado.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż są to kompletnie odległe twory- Gollum jest nad wyraz dopracowany i wręcz realny - te wszystkie kropki, plamki , zęby w otwartym pysku- ciekawi mnie jak zrobili odlew- może łeb jest klejony?
      Abe jest komiksowy- ale i tak malatura jest bardzo ładna choć nie tak spektakularna jak u Golluma ;)

      Usuń
  3. Rybka, znaczy się Rybek jest bardzo sexy. Obawiam się, że Gollum straci pozycję najatrakcyjniejszego przedstawiciela "pci menskiej" w Twojej menażerii. Zaraz zauważą go wszystkie lalki i zaczną podziwiać jego.... hm... płetwy... i inne organy =). Z całą pewnością będzie mu u Ciebie wyśmienicie, chociaż zawsze będzie musiał uważać na Gulluma i sprawdzać, czy aby zapasowa głowa nie została zjedzona =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na zapasową głowę mam pewien pomysł - zobaczymy czy mi sie uda go zrealizować - bo niestety rozwiązanie zaczepu jest tak durne że łatwo można uszkodzić- widziałam filmik opisujący lalkę gdzie użytkownik ułamał połowę zaczepu - a bez tego bryndza łeb odlata ;)

      Usuń
  4. hej
    Abe robi wrażenie ,
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Abe wymiata ;D TŻ skwitował fotkę Abe'a i Golluma "oo, to jednak są na świecie dziewczyny z fajnym gustem filmowym" ;D - i teraz nie wiem co o tym myśleć - zawsze mu wmawiałam, że trafił na jedyny egzemplarz, a tu taka niespodzianka ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Abe wymiata ;D TŻ skwitował fotkę Abe'a i Golluma "oo, to jednak są na świecie dziewczyny z fajnym gustem filmowym" ;D - i teraz nie wiem co o tym myśleć - zawsze mu wmawiałam, że trafił na jedyny egzemplarz, a tu taka niespodzianka ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) dobre!!!!!
      Cóż zarówno oba filmy jak i postacie bardzo lubię a u mnie żyją sobie swoim własnym życiem ;)

      Usuń
  7. Lalek nietypowy ale dzięki temu bardzo atrakcyjny ;)
    Udany zakup! Gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje- to na dobrą sprawę jest figurka, choć ja wolę określenie lalka- bo toto ubrane, ładnie pozuje, macha ręką i nogą - łyse bo takie z natury - a figurki to dla mnie lite bryły ;)
      Fakt że zasadzałam się na Abe dość długo ;)

      Usuń
  8. Też uważam, że pan Rybek wypada blado przy Gollumie:) Gollum definitywnie zawojował Twojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się ukryć że ten osobnik ma bardzo duże możliwości - w zależności od sytuacji może się zmieniać - chwilowo zawłaszczył sobie kostium ciecia ;)
      Pewnie jeszcze nie raz objawi sie na blogu ;) może nawet zostanie przewodnikiem ;)

      Usuń
  9. Zgodzę się z Natalią- Gollum awansował do roli blogowej maskotki ;)
    Myślę, że dla bezpieczeństwa powinnaś ich rozdzielić, bo boję się, że G. nadal będzie Abe w nocy podgryzać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chwilowo tak ;)
      Jak wypali mój pomysł to do zapasowego łba Gollum nie sięgnie ;)

      Usuń
  10. Zenek się w święta nie najadł. Może trzeba mu jakiegoś schabiku pod nos podetkać lub kawałek babki, żeby zostawił Abe w spokoju? Choć przypuszczam, że czegokolwiek by nie zjadł i tak pozostanie głodny :)
    Abe - pierwsza klasa. Trzymam kciuki za zdobycie jego czerwonego, ogoniastego kumpla!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gollum lubi wszystko sprawdzić paszczą a nóż widelec da się wszamać ;)

      Dzięki- ku moim lekkim obawom lalek jest bardzo dobrze zrobiony a pewne niedoskonałości można mu wybaczyć.

      Na Cherwonego choruję- może kiedyś pojawi się równie niespodziewanie co Abe ? ;)

      Usuń
  11. Gollum jest kochany. Tego niebieskiego w ogóle nie kojarzę. Ale na pewno doskonale uzupełni kolekcję filmowych stworków:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niebieski jest z filmu Hellboy - polecam obie części - fajne ekranizacje komiksów.
      Oj troszkę figurek mi się już nazbierało- choć te okazyjne nabytki z SH mają tak różne skale....
      Kupowane z rozmysłem staram się trzymac w granicach 30 cm ;)

      Usuń
  12. ja się na tego Golluma nie mogę napatrzeć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam- teraz ceny lecą w dół a jak Kamarza pisała na zagranicznych serwisach można dorwać taniej

      Usuń
  13. Ciekawy ten Twój nowy Abe ,no ale Gollum też niczego sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję!
      Nad wykonaniem Golluma już się rozpływałam ;)
      A Abe jak na komiksową postać jest wiernie oddany.

      Usuń
  14. Gollum wiecznie głodny, bo ostatnio na śniegu i mrozie za dużo czasu spędził, biedaczek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak - zima i jemu daje się we znaki ;) a chodnik przed domem dłuuuugi ;)

      Usuń
  15. Lubiłam jego postać z filmu, lalek bardzo udany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak - obok Czerwonego to moja druga ulubiona postać z Hellboya

      Usuń
  16. Fajny, ale wolałabym Hellboya, a jeszcze bardziej trzeci film :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najchętniej widziałabym obu na półce choć z Hellboyem będzie gorzej......

      Usuń
  17. Super Rybek ciekawi mnie za ile go dorwałaś? Na allegro kupiłaś? Uwielbiam figurki Sideshow ale są strasznie drogie sama posiadam 2 panów z sideshow Jason Voorhees i Michaela Myersa.

    OdpowiedzUsuń