Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

środa, 6 marca 2013

Bella vintage made in France


Bella jest łupem z kolejnego, ciekawego miejsca. Okazało się, że w moim mieście oprócz wspomnianego wczoraj "lamusa" jest organizowana giełda gdzie min. można upolować lalki.
 
Bella  jest lalką "chodzącą" - ma bardzo ciekawy mechanizm, którego fragment można zobaczyć przez otwór w ramieniu - ręce mocowane są "na gumkę" - zjawisko częste u starych lalek.
Lalki te były produkowane od 1946 roku we Francji, moja prawdopodobnie powstała w latach 60-tych, ale nie mam pewności, bo nie trafiłam na identyczną lalkę z opisem.
Bella posiada swoją sukienkę- ma wszytą metkę "Poupee "Bella"" a do kołnierzyka była przypięta srebrna broszka "Bella", która ze względu na brudzenie kołnierzyka wylądowała na lalkowej głowie ;)
 
 

 
 



Sukienka uszyta jest z cieniutkiej bawełny z satynową podszewką.
Na szczególną uwagę zasługuje koronkowa spódnica.


Trzymana za rękę Bella "drepta" a nawet dziarsko maszeruje, a mechanizm nie przeszkadza w posadzeniu lalki - jak np w przypadku Neli.  Swoją drogą jest to już trzecia "chodząca" lalka w kolekcji.




Kolejną ciekawostką są wymodelowane górne powieki- podobne zauważyłam u posiadanej lalki z żółwiem.




Razem z Bellą przywlekłam trzy porcelanki, jednakże ich stan "padło" wymaga wielu zabiegów pielęgnacyjnych nim będzie można towarzystwo publicznie pokazać.

13 komentarzy:

  1. Hello from Spain, i like your doll. She is very cute. Your collection is awesome. Keep in touch

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzieś w moich wspomnieniach "chodzi" taka lalka. Może należała do którejś z ciotek, a może do koleżanek... W każdym razie nie do mnie :)
    Bardzo podoba mi się jej sukienka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze swojego dzieciństwa pamiętam jedynie rosyjską dużą lalkę z błyszczącego plastiku.
      A sukieneczka jest bardzo ładna.

      Usuń
  3. Ona jest prześliczna! To pewnie te rude włoski:)
    Strasznie mi się też podoba jej sukienusia. Mam sentyment do tego rodzaju ubranek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję- sukieneczka jest ślicznie odszyta.
      A lalka ma bardzo gęste włosiska i śliczny kolor.

      Usuń
  4. hej
    śliczna laleczka , jeszcze brakuje skrzydełek..... to mogła by być aniołkiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt choć ona ma taką zadziorną minkę ;)

      Usuń
  5. Doprowadzasz mnie do szału zazdrości hihi. Cudo, sukienka przepiękna. Co byś powiedziała na porównanie wszystkich, Twoich, chodzących lalek?

    OdpowiedzUsuń
  6. Hehe ;) życzę owocnych łowów, żebyś nie musiała szaleć ;)
    Chętnie choć z Neli jest kawał baby ponad 80, Bella ma ok 40cm a najmniejsza ok 12cm ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładna! Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale skarby tam znajdujesz :-) Musisz mi koniecznie zdradzić namiary, to może, przy okazji, sprzątnę Ci coś ciekawego sprzed nosa :-P

    OdpowiedzUsuń
  9. prześliczna lala, ech chciałabym mieć wieeeelki dom z mnóstwem miejsca na takie cudowności.

    OdpowiedzUsuń
  10. oj jaką ładną francuzkę upolowałaś:) ja też lubię winylki. I to bardzo. A takie powieki to krawal teź robił.lila

    OdpowiedzUsuń