Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 30 grudnia 2012

Bru Brevete reprodukcja czyli cud na koniec roku ;)

Koniec Świata (będący oficjalnie "świętem" ruchomym) nieuchronnie się zbliżał, kiedy doszła paczka od Uli, a w paczce lalka niespodziewanka.
Niespodziewanka ponieważ kupiłam ją niejako zaocznie, na podstawie zdjęcia z telefonu i opisu Uli, która znając moje zamiłowanie do porcelanowych laluszek zaproponowała że ją kupi, spakuje i wyśle.

Po odpakowaniu i wstępnym zmacaniu lalki Koniec Świata był pewny jak Amen w pacierzu!
Trzymałam w rękach reprodukcję Bru - no jeżeli można w SH kupić TAKĄ lalkę to KONIEC ŚWIATA niechybnie nastąpi ;)

Dla niewtajemniczonych lalki Bru to swoisty lalkowy, porcelanowy Graal oryginały są upiornie drogie, reprodukcje tych lalek do tanich nie należą.

Moja lalka do najpiękniejszych nie należy i nie jest to reprodukcja najwyższych lotów- można ją było pomalować lepiej, wstawić większe oczy, za to Artysta miał inwencję i wymalował lalce wielkie brwi ;) Obiektywnie panna do najpiękniejszych nie należy , ale na swój reprodukcyjny sposób jest śliczna.
Ja jestem zachwycona!

Strój idealnie oddaje charakter lalki, a sam korpus lalki wykonany jest bardzo starannie z zachowaniem charakterystycznej sylwetki lalki.






Lalka ma bardzo wydatne brwi ;) A jedyną rzeczą jaką zmieniłam w wyglądzie lalki to "obrałam" kapelusz z ptaszków, piórek, kwiatków i owocków sztucznych ;) I zmieniłam kształt kapelutka.




Suknia jest dwuczęściowa, spódnica podwójna z tiurniurą. Żakiet zapinany na perełki, obszyty koronką i ozdobną taśmą.



Pod suknią halka haftowana w drobne kwiatuszki , pantalony obszyte koronką. Pod spodem poducha dowiązywana, która podtrzymuje tiurniurę.


Nie wiem jakim cudem taka lalka ostała się w SH- przypuszczam, że "winna" była peruka mocno naciągnięta na nos i zasłaniająca wydatne lalkowe brwi ;)

Uleńko za lalkę BARDZO,ale to BARDZO DZIĘKUJĘ!

A jutro Dzień Strzeżenia Wiedźm! Do kogo przyjdzie Wiedźmikołaj?

17 komentarzy:

  1. Bardzo starannie wykonana ta lalka! A brwi faktycznie powalają na kolana! Artysta zaszalał!!!Jednak ogólnie, jako całość- jest zachwycająca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak- całość wykonana jest bardzo starannie od gatek zaczynając na kapelutku kończąc. Oryginały posiadały czasami olbrzymie, czarne brwi tutaj wersja jest wydatna ale stonowana

      Usuń
  2. Reprodukcja czy nie, lalka bardzo mi się podoba:)Wyglada na bardzo starannie wykonaną - te detale, ten materiał. A brwi mnie nie rażą, ba wzbudzają sentyment. Mnie sama natura obdarzyła wyrazistymi brwiami, wiec dlaczego lala miałaby być gorsza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię tak wykonane lalki- podziwiam twórcę za dokładność i wierność z oryginalnymi lalkami jeżeli chodzi o sylwetkę i charakter stroju lalki.

      Usuń
  3. strasznie podobaja mi się takie brwi u lalek retro. Nadają lalce charakteru. Cudny śkarb Ci się trafił!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak moja radość była wielka- jest na alu repro Bru Jane ale cena jest paskudna- może kiedyś jeszcze mi się siostra tej lalki trafi ;) skoro na oryginał mnie nie stać to przynajmniej mam namiastkę ;)



      Usuń
  4. lalka bardzo łądna. Pucałkowata lekko i te ustaczka ;D Brwi też całkiem calkiem :] Sukienka ma piekny kolor! Mam nadzieję że niejedna lalka cie tak jeszcze zaskoczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym! Jest kilka reprodukcji "staruszek" które bym u siebie widziała- oby więcej takich "zdziwień"
      A lalka jak na repro jest przyzwoita a najważniejsze że łebek jest jak oryginał.

      Usuń
  5. fajne ma brewki,takie mocności zdziwone :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;) pewnie się zdziwiła miejscem przestankowym ;) ja się nie spodziewałam takiej panny w SH

      Usuń
  6. Brwi ma prawie jak ja, z osobnym krzaczorem ;d
    Włosy mają piękny skręt i kolor sukienki jest rewelacyjny, odnośnie twarzy się nie wypowiem, bo nie chciałabym Graala obrazić ;] A tak całkiem poważnie to z niej sympatyczne i pocieszne dziewczę :]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Graal się nie obrazi- antyczne lalki są przez niektórych uważane za brzydkie- ba nawet celuloidy u niektórych nie znajdują uznania- inne były kanony urody ;)
      Technicznie strój i sama lalka zrobione są cudnie- pyszczek mógłby być lepiej odmalowany, o większych oczkach - ale nie będę upierdliwa ;)

      Usuń
  7. Hello from Spain: This antique doll is amazing. She has a very stylish hat. Happy Year! We keep in touch in 2013.

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna zdobycz! gratuluję! ja bym jej tylko oczka na numer większe zmieniła, bo bardzo zdziwiona jest... tak, żeby wyglądała bardziej jak np. ta (górna część tęczówki chowa się trochę pod powieką) http://p1.la-img.com/442/14127/4399556_2_l.jpg

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. świetna zdobycz! gratuluję! ja bym jej tylko oczka zmieniła na numer większe, bo trochę jest zdziwiona... żeby wyglądała bardziej jak ta (górna część tęczówki chowa się pod powieką) http://p1.la-img.com/442/14127/4399556_2_l.jpg

    OdpowiedzUsuń