Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

środa, 12 września 2012

Rzeszowianka z Pracowni Artystycznej "Kasia"

Mimo iż od urodzin minęło trochę czasu dopiero teraz, po skończonym remoncie Rzeszowianka na chwilę opuściła swoje pudło.
Lalkę dostałam w prezencie od Doroty, która mimo iż kompletnie "nie lalkowa" dzielnie wspiera mnie w moim zbieraczym "szaleństwie" i przy każdej możliwej okazji uzupełnia mój zbiór o bardzo ciekawe okazy.
Rzeszowianka powstała w Pracowni "Kasia" mieszczącej się przy Muzeum Lalek w Pilźnie.
Lalka wyposażona jest w solidne pudło z okienkiem i chwała pracowni za to - bo ze względu na biały strój i pięknie zawiązaną chustę na głowie- z owego pudła nie wyjdzie ( tym samym przeboleję brak stojaka)



Strój wykonany jest bardzo starannie - począwszy od pantalonów, halki przez ładnie wykończoną spódnicę na starannie wyhaftowanym gorsecie skończywszy.
Wszystko jest przyszyte, wiązane, albo posiada wszytą gumkę- zero kleju pomijając buty zrobione "na stałe" ale ze "skórki" z prawdziwym sznurowaniem.












7 komentarzy:

  1. Ależ ona jest piękna!Dopracowana w każdym detalu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak- te lalki podobnie jak z pracowni "Folklor" z Bochni mają piękne stroje.

      Usuń
  2. ładniutka ;D Czy to jest lala z tych co je oglądaliśmy w Sukiennicach ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, to lalka z tych oglądanych w Sukiennicach

      Usuń
  3. muzeum lalek z Pilzna- faktycznie robi rewelacyjne lalki! solidne i reprezentacyjne- fakt, że mają swoją cenę- ale warto zapłacić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety czasem trzeba lalkę pooglądać - bo trafiają się im wpadki typu włochate oblicza. W tych nowych modelach brakuje mi stojaków , które wcześniej były dodawane do lalek-mam dwie lalki z tej pracowni i takie detale jak stojak czy certyfikat z porządnej tekturki z opisem lalki powinny w przypadku tego typu lalek być.

      Usuń