Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

wtorek, 18 września 2012

Niedzielne łupy cz.3- Rozbójnik Rumcajs

Kto pamięta "Rozbójnika Rumcajsa"?


Czechosłowacka bajka  opowiada o przygodach Rozbójnika Rumcajsa , jego żony Hanki i synka Cypiska.  Rzecz się dzieje w Rzacholeckim Lesie , głównym wątkiem jest  konflikt między Rumcajsem  z Księciem Panem z Jiczyna.



Sympatyczna postać kudłatego, acz nieszkodliwego Rozbójnika doczekała się wielu wersji zabawkowych - zarówno pluszowych maskotek jak i plastikowych /gumowych lalko-figurek.
Na Rumcajsa trafiłam u tego samego handlarza u którego kupiłam Jej Królewską Wysokość Barbarę R. I zamiast zjedzonego przez mole Batorego kupiłam Rumcajsa.
Figurka w całości odlana z tworzywa jedynie ręce są umocowane na drucie i nieznacznie można je ustawiać. 










Rumcajs dołączył do bajkowej ferajny i zajął honorowe miejsce obok Piaskowych Dziadków

12 komentarzy:

  1. hejka
    uwielbiam bajkie o Rozbójniku Rumcajsie ,
    Wygląda bardzo ślicznie i słodko na tych zdjęciach .
    Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki świetny! Obok mojej pracy jest "czeski sklep", gdzie można sobie figurkę Rumcajsa kupić, ale raz, że drogo tam jest, a dwa - większość wyrobów jest pluszowa albo porcelanowa. Zazdroszczę takiego łupu. Strasznie fajny :) Jeszcze by mu się Hanka i Cypisek przydali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Fakt, że szukając w sieci Rumcajsów w większości trafiałam na pluszowe jednostki. Hanki niestety niet, w zastępstwie Barbara R, ale Cypisek z tego raczej nie wyjdzie..........

      Usuń
  3. wygląda jak skrzat leśny ;D Fajnie że go wzięłas!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę ;) w sumie figurka wykonana jest porzdnie i wiernie z rysunkowym oryginałem ;) na yt masz więcej filmików z pociesznym Zbójem ;)

      Usuń
  4. pamiętam Rumcajsa, lubiłam tę bajkę :) fajne, że wciąż jeszcze udaje się znaleźć figurki na wzór postaci z tamtych lat! kiedyś miałam figurki z He-mana, niestety dawno je pogubiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. He-man też u mnie pomieszkiwał, ale to były takie potworki z kiosku ruchu ;) Targ pod halą ma tę zaletę , że cuda można wyszperać - najczęściej od osób , które mają "śmietnik" usypany przed sobą ;)

      Usuń
  5. he:) bombowy! To jak eksponat muzealny. Czasem widziałam takiego cepeliowego na allegro

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest obecnie, ale chyba dużo mniejszy, podobny do mojego ;)
      Dzięki- jak tak dalej pójdzie to skompletuję wszystkie postacie z bajek z okresu PRL ;)

      Usuń
  6. Przypomniało mi się dzieciństwo a figurka strasznie fajna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też lubiłam Rumcajsa - bardzo się ucieszyłam z tego znaleziska.

      Usuń