Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

piątek, 17 sierpnia 2012

Nici z cyklu Bardzo Lalkowy Sierpień

Zdjęcie na dziś:


NICI

Bohaterką dnia jest laluszka-staruszka przywieziona od Uli. 
Ula znając moje zamiłowanie i zapędy naprawcze do tego typu lalek podarowała mi uratowaną z targu staroci lalkę. Spod kurzu wyglądała śliczna, pyzata buźka, z burzą gęstych brązowych loków- jak się okazało w wizji lokalnej to bardzo dobrej jakości peruka. Sukienka wymagała poprawek gdyż do bawełnianej cieniutkiej sukienki ktoś doszył bardzo grubą bawełnianą koronkę.
Tak wyglądała lalka przed:



Poniżej pół buźki jest umyte , pół nie ;)


Dodatkowo uszyłam halkę wykończoną starą bawełnianą taśmą, tą samą , którą użyłam do obszycia rękawów i dekoltu.







A nici z powyższego obrazka używam do mocowania lalkowych części- są też wiekowe- moja Babcia używała ich do wyszywania firanek- sieci, ostał się jeden motek, który znakomicie służy moim porcelanowym rezydentkom.


6 komentarzy:

  1. Lalka ma nietopową buźkę i śliczne oczy,peruka bardzo ładna ślicznie się układają te loki.

    OdpowiedzUsuń
  2. jak widać nie tylko lalka ma swoją historię, nici również! aby starczyły jak najdłużej, bo pewnie teraz nie da się kupić takich.
    lalka śliczna, te pućki są świetne! niesamowicie podoba mi się jej sukienka, tak jej fason i materiał w paski, taki bezpretensjonalny, jak i tak koronka która doszyłaś.jak tak patrzę to żałuje, że minęły lata gdy to było normalnym ubraniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszczek ma bardzo ciekawy, ale najbardziej podobają mi się jej włosy - zawsze marzyłam o takich brązowych lokach:)

    OdpowiedzUsuń
  4. widze że uwielbiasz te staruszki ;D Nie dziewie się bo busie ma urokliwą :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ślicznie odnowiona,teraz wygląda uroczo,sukienka super .

    OdpowiedzUsuń