Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

środa, 16 maja 2012

Światowidka- Three face doll- lalka o trzech twarzach

Lalka jest ciekawostką w kolekcji. Przyjechała od Jadzi, której za prezent bardzo dziękuję!
Lalka porcelanowa, wyposażona jest w głowę o trzech twarzach- wesołą, płaczącą i śpiącą.
Ubrana w śliczną niemowlęcą długą sukieneczkę zakrywającą nóżki lalki , i czepek, który z kolei skrywa pozostałe dwie twarze.
Włoski a raczej grzywka umocowane są w czepku -wystarczy tylko przekręcić głowę żeby zmienić "oblicze" lalki.










Ponieważ wózek jest "w remoncie" i jeszcze nie uszyłam pokrycia budki i wnętrza ( oryginał jest z malowanego na czarno płótna, które z racji ryzyka pofarbowania lalek wolałam wymienić) to za becik robi suknia lalki rozpięta wokół wózka ;) mimo iż nie jestem fanką koronek do tej lalki taka stylizacja pasuje idealnie- sukieneczka jest dziełem wcześniejszej właścicielki lalki.

10 komentarzy:

  1. Ta laleczka jest prześliczna i taka niesamowita dzięki tym zmiennym minkom. Idealnie nadaje się do takich sesji zdjęciowych :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. jaka cudna! Pomysł światowidki pojawił się u lalek już na pocz. XX w. I do teraz jeszcze te lale produkują widocznie:) niesamowity okaz

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo interesująca lala! Szkoda że nie pokazałaś tego przejscia twarzy, interesuje mnie to bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ona ma trzy pyszczki jeden obok drugiego- jak trafi się pogoda zrobię zdjęcia takie pół na pół ;)

      Usuń
  4. ale czad!!!!! rewelacyjna jest! a wózek mam identyko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Urocza jest... Faktycznie, mogłaś pokazać, jak lalka zmienia twarz. Nigdy wcześniej się z czymś takim nie spotkałam... ciekawe rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czekam na zdjęcia ze zmiennymi buźkami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Różne cuda już widziałam- takiego jeszcze nie, porcelanka z "minkami" wymiennymi jest niesamowita. Nie mam sentymentu do tego typu lal, ale szalenie lubię je u Ciebie oglądać- bo to, że czego nie chcę mieć nie oznacza, że mi się nie może podobać "platonicznie".

    OdpowiedzUsuń
  8. fajowa :) natknęłam się na tego typu antyczne lalki w necie :) Sa niesamowite ale tez mnie ciut przerażają te trzy twarzyczki na jednej głowie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. To ja Ula będę korzystać z konta córki robię próbę ;-) .

    OdpowiedzUsuń