Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

sobota, 21 kwietnia 2012

Gienia- ASK celuloid OOAK Doll

Gienia należy do moich ulubienic. 
Głowa- z kaliskiej fabryki lalek 
Korpus- hiszpańska regionałka 
Sukienka, peruka - moja radosna twórczość 














Gienia nie jest jeszcze skończona- brakuje jej bucików- lalka ma odlane stopy wraz z bucikami i skarpetkami, oraz sweterka , który mam w zamyśle.

Gienia powstałą z chęci posiadania lalki z Kalisza- jednakże obecne ceny na A są kosmiczne, stanowczo za wysokie, a ponieważ cały urok tych lalek tkwi w twarzyczkach powołałam do lalkowego życia tego oto składaka.
lalka jest jedyna w swoim rodzaju, troszkę obdrapana, z plamką na czole i solidnym zezem, który nijak nie daje się "wyleczyć", ale dzięki owemu zezowi lalka kojarzy mi się z bohaterką "Jasminum" ;)
Na dodatek w ten sposób udało mi się uratować Bezgłową Hiszpankę, która przyjechała w Wielkim Pudle- ponieważ znalezienie oryginalnej głowy się nie powiodło, lalka oddała hiszpańskie odzienie porcelance, a korpus posłużył kaliskiej głowie.
Części składowe wyglądały tak
Głowa- zdjęcie z aukcji


I nieszczęsna Bezgłowa Hiszpanka


18 komentarzy:

  1. Niezwykła odmiana! Urocze zdjęcia w kwiatach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję- Gienia ma "wzrost" akurat w sam raz do amarylisów i szafirków ;)

      Usuń
  2. Czytając wstęp i tę informację o korpusie hiszpańskiej regionalki, od razu wyobraziłam sobie ciałko tych lalek, które mają na stałe uformowane ręce w pozie do tańca i te rozłożyste, kolorowe sukienki ;-) A może te laleczki nie ą hiszpańskie... Nie pamiętam, ale lekko się zdziwiłam widząc na zdjęciach dziecięce ciałko :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe Aniu bo Ty myślisz o hiszpańskich tancerkach od Marin Chiclana ;) ale lalki z Hiszpanii to nie tylko są z tej firmy, korpus pochodzi z lat 50 tych, strój baskijski, a głowa powinna być malowana- mam jeszcze 3 laleczki tego typu :)

      Usuń
    2. Aaa, to udowadnia moją niewiedzę na temat lalek regionalnych ;-)

      Usuń
    3. Aniu to nie jest kwestia niewiedzy ;) zajmujesz się innym "gatunkiem" lalek i tyle- ja póki nie znalazłam strony Carole też o wielu rzeczach nie miałam pojęcia ;)

      Usuń
  3. Własnie miałem pisać, że ma dziwnego zeza, ale doczytałem :> Ciekawa panna, zezik dodaje jej uroku i wyjątkowości!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U niej ten zez prawie fabryczny- usiłowałam poprawić ale po 5 próbie odpuściłam- widać tak jej dobrze i przywykła ;)

      Usuń
  4. ojej, jakie udane połączenie. świetna lalka z tego wyszła! a z tym zezem to o co chodzi, dlaczego nie chce się wyprostować? oczy są wklejone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki - wiesz te gałki tak się układają że nijak nie chce się przestawić ;) co przekręciłam to klipnęła parę razy i zez od nowa- musiało się szkło ukruszyć i tak się to oko układa na druciku ;)ale w sumie pasuje jej ten zez i przestałam z nim walczyć ;)

      Usuń
  5. a nie da się tego drucika lekko odgiąć, bez dotykania oka? czasem plastelina pomaga ;) też miewam problemy z oczętami :-/ zez też jest uroczy, ale wygląda trochę jakby jej było niewygodnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe cóż musi jakoś sobie radzić ;) sęk w tym że drucik wchodzi w oko , kawałek szkła jest ukruszony a ja już w tym grzebać nie chciałam całość jest strasznie mała - już tak zostanie ;)

      Usuń
    2. to mechanizm mrugający pewnie? jeśli oczy są połączone tym drutem, to można go minimalnie spróbować odgiąć nie przy samym oku, tylko tam ciut dalej na łączeniu. Czasem minimalne odchylenie daje zaskakująco dobre rezultaty. A nie da się ich wyjąć? Chociaż na pewno jeśli oko miałoby się zniszczyć, to lepszy zez :)

      W ogóle bardzo fajna głowa! Ile ma cm cała lalka i sama głowa?

      Usuń
    3. Głowa ma 7 cm a lalka wyszła na niecałe 30 ;)

      Usuń
  6. cudna jest!!! Nic nie widac ze skaladana ...wyglada jakby wszystko bylo stworzone dla niej :) A peruka i sukienka swietnie zrobione!!! Z czego jest ta glowka ?? Z porcelany??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Główka jest z celuloidu.

      Usuń
  7. Oooo taaak, ta lalka mi się baaardzo podoba. No i to, co z nią zrobiłas:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gienia jest cudna! I jakie ma śliczne ząbki! :) ...a peruka wygląda niemal jak oryginalna kaliska.

    OdpowiedzUsuń