Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 11 marca 2012

Porcelanowy Chłopiec

Druga lalka a raczej lalek z dzisiejszej sesji 








Ubranko mojej produkcji, w zamyśle było jak najprostsze ubranie lalki w celu odsłonięcia ślicznych porcelanowych części. Chciałam też żeby lalek wyglądał jak chłopak z podwórka- dlatego  dostał wyciągnięty podkoszulek i krótkie portki.
Jako rekwizyty wystąpiły wyroby z Domu Mokoszy

Kto chętny zapraszam do Ewki
http://dommokoszy.blogspot.com/


Lalek przyjechał do mnie od Basi - to kolejna lalka, której opisu i prezentacji końcowej Basia już nie zobaczy. (*)
Lalek siedział u mnie bardzo długo, zanim skończyłam tę renowację.
Na Blogu Basi możecie przeczytać historię owej lalki przyniesionej z targu
http://oliweczka.pinger.pl/m/5658558/chlopiec-lub-lalek
W trakcie którejś z rozmów napomknęłam , że szukam tego lalka do Rudzielca- i Basia jak to Basia spakowała lalkę i posłała w świat.
Na zdjęciach zapożyczonych z Basinego bloga widać stan przyniesienia- ponieważ mi nie odpowiadało ubranko oryginalne lalka przyjechała do mnie sama lalka.



Niestety te lalki bardzo często trafiają się z takimi uszkodzeniami jak na powyższym zdjęciu.
Dorabianie palców w tym przypadku przysparza trochę problemów- głównie przez samą porcelanę , do której doklejenie palców wymaga nieco zachodu.
Tak wyglądało to w trakcie




W tym przypadku zabarwiłam glinkę, a nie malowałam już wyschnięte i gotowe.

10 komentarzy:

  1. Pełen podziw i wielki szacun ;). Znowu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ooooo masakra!!! uważam,żę Twoja stylizacja jest naprawdę świetna!!!
    Pięknie wykorzystałaś moje wyroby do aranżacji!!! Naprawde świetny pomysł!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewka! Ptaszory idealnie wpisały się w kolorystykę lalki ;) a pomysł z szarym tłem genialny! Przy lalkach też się sprawdza!

      Usuń
  3. Witam z Hiszpanii: gratulacje dla zdjęć i swoje kreacje. Dziecka ręka była nowa.Odzież jest bardzo realne dla dziecka w jego wieku. Odzież Blanka jest piękna. Zrobiłeś bardzo dobrą pracę z jego przebudowy. Jesteśmy nadal w blogu kontaktowego do bloga.

    OdpowiedzUsuń
  4. polecam Ci blog o starych lalkach - nowopowstały - nie mój, ale seyahat:) myślę, że Ci się spodoba:)
    http://starelalki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dzięki już zdążyłam tam trafić ;)

      Usuń