Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 11 marca 2012

Blanka Porcelain Doll

Dziś nietypowo zacznę od sesji i efektu końcowego.








Sukienka, halka mojej produkcji, peruka od Strasznej Marysi.

Rekwizyty- ceramiczne wyroby z Domu Mokoszy-  http://dommokoszy.blogspot.com/
Polecam wszystkim miłośnikom ręcznie robionej biżuterii - u Ewki można kupić gotowe wyroby, ale także półprodukty - koraliki, guziki, broszki, mydelniczki , talerzyki, cukiernice i "towar eksportowy" czyli Jabłka od Ewy ;)
Zastosowanie lnu jako tła to też pomysł podsunięty przez Ewę ;)

A teraz o samej lalce- tę nietypową porcelankę przywiozła Ula z Sosnowca- a nasza Basia Kochana ( której od miesiąca z okładem bardzo mi brakuje) odstąpiła lalkę, tym samym Blanka dołączyła do grona pamiątek po Basi.
Lalka przez Sprzedawcę była skazana na porcelanową śmierć, ale Uli udało się uratować cały wór niechcianych bądź uszkodzonych lalek i rozdała owe skarby między pingerowe koleżanki.

Lalka przyleciała goła, z wyduszonym okiem,  na dziwacznym korpusie wiotkim i małym, który musiałam zmienić. Na dodatek lalka miała na głowie "coś" zrobione z pakułów konopnych co miało być fryzurą lalki.
Jedyne zdjęcia jakie zdążyłam zrobić to w trakcie odmaczania głowy i części z kleju.





Po zdjęciu pakułowej peruki odkryłam dodatkowe uszkodzenie- rozbitą głowę - na szczęście tylko w części którą zasłaniają włosy. Co ciekawsze ta porcelana skleiła się idealnie- nawet nie było widać śladów po klejeniu.

Sama naprawa zajęła sporo czasu, a lalka goła swoje odstała na półce zanim obszyłam delikwentkę.

10 komentarzy:

  1. Wow! Wielki podziw. Tak naprawić taką lalkę. Rządzisz ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Wiesz z czasem i coraz większą ilością napraw nabiera się wprawy i taka naprawa jest do zrobienia.

      Usuń
  2. Przepiękna, niesamowita, cudowna!!! Taka porcelanka na pewno by mogła zagościć w mojej kolekcji!!!
    Ps. Ciesze się, że pomysł z szarością się sprawdzi. Uważam, że to wygląda świetnie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewa pomysł bardzo dobry! Kto wie może trafi Ci się taka lokatorka- ta była uratowana od śmietnika i gdyby nie oko Ulki to pewnie skończyłaby w śmieciach.

      Usuń
  3. Świetna robota. Wygląda jak nowa. Kolejna historia z happy endem.

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem pod ogromnym wrażeniem! jej spojrznie jest takie puste, błagające wręcz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Dokładnie ta lalka jest zupełnie nieobecna i lekko wystraszona

      Usuń
  5. ale dziwna! pierwszy raz widzę coś takiego :) wygląda bardzo interesująco, ale urody jej producent poskąpił.... nieszczęsna....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie cały urok tej lalki w białej, nieobecnej twarzy - jedyny mankament to trudność przy robieniu zdjęć porcelana jest szkliwiona, wcześniej też widziałam takie błyszczące porcelanki

      Usuń