Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 26 lutego 2012

Innoquii Traveler od Superdoll

Lalka dość kontrowersyjna - głównie ze względu na jej nietypowy make up i tatuaże pokrywające ciało.
Jest jedną z czterech w serii ma nr dd/01, limitowana do 300 sztuk a jej "tematem przewodnim" są podróże, w całości wykonana jest z porcelany.
Jest to pierwsza lalka porcelanowa artykułowana w mojej kolekcji.








Na lewym oku ma czarną plamę, która dla niektórych jest zbyt kontrowersyjna - wg mnie dodaje lalce tajemniczości,  za uchem maleńkie serduszko,


Na łydce znajduje się "człowiek witruwiański"- rysunek upowszechniony przez Leonarda da Vinci


Na karku róża wiatrów


Ramię pokrywają tatuaże "wizowe"



Na wyposażeniu posiada bawełniany komplet bieliźniany  oraz wełnianą granatową garsonkę z białą bluzką koszulową, czarne szpilki, a całości dopełnia czerwony "kapelusz"





Ponieważ lalka przyjechała do mnie "łysa" pokusiłam się odtworzyć m/w oryginalną fryzurę - nie jestem do końca zadowolona z efektu , ale jak na pierwszy raz nie wyszło najgorzej.



Lalka łączy w sobie moje ulubione tworzywo- porcelanę , znakomitą artykulację a także bardzo oryginalny wygląd. 

I jeszcze kilka zdjęć z dzisiejszej sesji 









24 komentarze:

  1. Co za lalka: z jednej strony piękna, a z drugiej dziwna... Nawet nie potrafię się do niej ustosunkować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedyna w swoim rodzaju ;) mi się bardzo podoba ta inność- zestawienie pięknych części z osobliwym make upem.

      Usuń
  2. Wow! Drugiej takiej na świecie nie ma chyba :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany jaki unikat. podoba mi się ta jej "inność". Pierwszy raz widzę lalkę porcelanową artykułowaną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to jedyna artykułowana porcelanowa lalka, ale fakt make up jest dość oryginalny

      Usuń
  4. Ja ją po prostu uwielbiam! Odkąd zobaczyłam ją po raz pierwszy to urzekła mnie jej tajemniczość. Bardzo podobają mi się jej tatuaże i ta plama na oku!!! Piękna jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziękować! Bardzo się cieszę ze zdobycia tej panny ;)Widziałam lalkę ze zmytą plamą i domalowanym make upem i lalka już nie jest tak fascynująca ;)

      Usuń
  5. woow! Ja od samego początku myslałem że to jakaś FR! Jest piękna! Nie sądziłem, że z porcelany! Ciekawi mnie jak te włosy zrobiłas? Czy ten skalp jest zdejmowany /??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Dollbby to nie FR ;) lalka jest od Superdoll ;)
      Skalp jest metodą na klej zrobiony, na taśmie, z włosów które bardzo lubię do rerootów używać, i jest zdejmowalny ;)

      Usuń
  6. Niesamowicie oryginalna lalka. Pierwszy raz ją widzę i oczu oderwać nie mogę. Fantastyczna jest, w życiu bym nie pomyślała, że to porcelana.
    Nie wiem dlaczego, ale przywodzi mi na myśl Liz Salander z Millenium. Może dlatego, że ma odwagę być inna niż wszystkie i się z tym nie kryć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo- fakt w zalewie chińskich porcelanek zapominamy jakie to szlachetne tworzywo i że można z niego cuda tworzyć , nie tylko seryjne pucułowate laleczki w falbaniastych kiecach.
      Hehe fakt oryginalna panna z niej jest ;)

      Usuń
  7. Ma zaskakująco spokojny strój jak na lalkę z tatuażami. 'Czarne oko', porcelana i serduszko za uchem - tak, 'wizy' - nie bardzo. Włosy wyszły całkiem fajnie. Bardzo ciekawy kapelusz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, kapelusz to raczej rodzaj opaski na włosy solidnie ozdobionej niż kapelusz w pełni tego słowa znaczeniu.

      Usuń
  8. bardzo ciekawa lalka! piękna, trochę szkoda, że ma tę plamę. zastanawia mnie tylko jedno - mocny makijaż, dużo tatuaży i do tego takie wizytowe ubranie eleganckiej ciotuchny @@ projektant miał dziwną wizję...w bieliźnie wygląda dużo bardziej naturalnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam skojarzenie z ciuchami stewardesy ;) w końcu to lalka podróżniczka, a i plamę na oku jedna z posiadaczek wykorzystała kapitalnie fundując jej strój pirata ;)
      W sumie to lalka z gatunku takich które się bierze z całym dobrodziejstwem inwentarza ;) widziałam zmytą wersję, i bez większej rewelacji- jak przeszkadza łata to lepiej wybrać inny model ;)

      Usuń
  9. wow niesamowite ;) przepiękna ubranka i śliczna lalka ;) pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Łatka wygląda jakby się biła i dostała w oko, co daje jej zaczepnego i dość niegrzecznego image'a. :)
    Interesująca i świetne ma tatuaże. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest taka dziwna, że trudno oderwać od niej wzrok… nie mogę sięzdecydować czy mi się podoba, czy nie. Ale fajnie jest mieć taka nietypową reakcję na lalkę – zazwyczaj to “lubię” albo “nie lubię”, a tutaj – nie wiem! :D podoba mi się kontrast stroju z tatuażami, są jakby niespodzianka pod takim ładnym i nieco grzecznym ubraniem. A artykulacja to w ogóle brawo, w ogóle nie zgadłabym, że to porcelana gdybyś nie napisała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe wiesz Aguś że ja lubię różnorodność ;) a ta lalka jest wyjątkiem w zbiorze, przez swój make up i oprawę graficzną jest bardzo ciekawa i odmienna. I nie da się obok przejść obojętnie, choć ze względu na kruchość tworzywa skazana jest na mieszkanie we własnym pudle.

      Usuń
  12. Cudna ale takie lalki to wiem, że to dość droga zabawa:-( Oglądałam kiedyś lalki Marmite Sue, Virginie Ropars czy Popovy Sisters. Jest wielu świetnych lalkarzy ale ja kocham lalki które tworzy Marina Bychkova.
    Niestety nie stać mnie na kupno takiej.
    Z Polski podziwiam Marti Presents Dolls
    Piękne i chętnie bym taką przygarnęła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety ceny niektórych lalek są zaporowe dla zdrowego rozsądku- artykułowaną porcelankę mieć chciałam, a i make up lalki jest bardzo intrygujący- ją kupiłam w jeszcze znośnej cenie, natomiast reszta jej koleżanek ma ceny mniej atrakcyjne niestety.

      Usuń
  13. Chyba najlepsza lalka jaką do tej pory widziałam. Skąd ją masz? :O

    OdpowiedzUsuń