Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

poniedziałek, 31 października 2011

Ruchoma Gejsza Project - OOAK porcelain doll

Zmorą lalek porcelanowych są sztywne, nieproporcjonalne korpusy- dotyczy to nie tylko chińskich masówek, ale i firmowych laleczek.
Postanowiłam poeksperymentować z porcelanką - kupiłam  takiego damo-tłuczka ( zdjęcie z aukcji autorstwa Basi)


Z oryginału do wykorzystania nadawała się głowa na postumencie i ręce. Korpus na sztywno ubity, praktycznie nie do ruszenia- ani toto posadzić , ani ręce porządnie ułożyć.
Obecnie lalka ma w pełni uruchomione nogi ( kolana i biodra) i ramiona- ze względu na osobliwą budowę rąk- porcelana odlana powyżej łokcia- ręce wprawione są jak u klasycznej porcelanki.

Kiedy już uszyłam korpus i kończyny  lalki, zmontowałam całość powstał pomysł na stylizację.
 Lalka dostała czarne, długie włosy- wykorzystałam jedną z pierwszych peruk jaką uszyłam dla CED - jednakże jakość tworzywa pozostawia wiele do życzenia i dla CEDki się nie nadawała - dla porcelanki już prędzej.
Make up pozostawiłam oryginalny- w przypadku tej lalki nie wiem czy stylizacji kiedyś nie zmienię.
Uszyłam dwa kimona - spodnie białe, wierzchnie czarne, drukowane w motywy kwiatowe i feniksem na plecach.
I w ten oto sposób narodziła się Gejsza.
Lalka może swobodnie usiąść  na piętach- ma w pełni ruchome kolana i biodra, a także ramiona- może podnieść ręce nad głowę. Wyjściowo lalka mierzyła 46cm , obecnie ma 56 cm.



Dopełnieniem stroju są białe pończochy i klapki- starałam się oddać charakter oryginalnych japońskich klapek geta na drewnianej podeszwie z charakterystycznymi "zębami" pod spodem








Mimo brzydkiej pogody udało mi się zrobić kilka zdjęć w ogrodzie





Lalka siedzi i klęczy samodzielnie- żeby ją ustawić potrzebny jest już stojak.

11 komentarzy:

  1. Piękne stroje! Ech żebym umiała tak szyć-moje lalki wiele zyskałyby na urodzie.
    Ja zmieniłabym makijaż- ale niewiele. Dodała czarne kreseczki w kącikach oczu, źeby podkreślić ich skos i zmyla kąciki ust tak aby ułożyły się w takie gejszowe 'serduszko' . Więcej nic bym nie pyprała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. niesamowite! Pięknie to zrobiłas!

    OdpowiedzUsuń
  3. o żesz!...co do makijarzu to pewnie by jeszcze bardziej zyskała, ale ciuch, który jej sprawiłaś ...brak słów!!!!!!bossski!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lila dzięku- w sumie nie wiem czy lalka do końca żywota zostanie w tej stylizacji dlatego make upu nie ruszam. Oryginalny jest bardzo ładny i jeżeli znajdę części bardziej odpowiednie na gejszę to podmienię lalki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dollby dziękuję- fakt sporo pracy musiałam włożyć w uruchomienie porcelanki

    OdpowiedzUsuń
  6. Ewka bardzo dziękuję- w sumie polecam szycie kimon- jest bardzo łatwe a efekt przy dobrym materiale można uzyskać fantastyczny - żałuję że nie miałam więcej tego materiału.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pięknie się prezentuje w ogrodzie ta Gejsza, świetny pomysł na nią miałaś :-)

    Chciałam Cię też poinformować, że Wyspę Skarbów zlikwidowali w ten weekend, ale mają otworzyć ją w innym miejscu. Za to w tę niedzielę na targu staroci pod Halą Targową w Krakowie było mnóstwo lalek vintage i właśnie takich główek z częścią korpusiku. Pewnie wybrałabyś coś dla siebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż się wierzyć nie chce, że to ta sama lalka!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna jest!!
    A te włosy...
    Cudo!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę pieknie ją zrobiłaś i te klapki !

    OdpowiedzUsuń
  11. Więc ja tak z innej strony- ale zabawne cycuchy! ;)
    A to, co zrobiłaś z tą lalką to po prostu cud. Szczerze mówiąc nigdy nie widziałam tak pięknej lalki spoza "mojej" lalkowej półki

    OdpowiedzUsuń