Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

wtorek, 29 marca 2011

BOAC 1960s Cabin Crew "Paper Dress" Uniform

Sindy ubrana jest w sukienkę, noszoną przez stewardesy British Overseas Airways Corporation (BOAC)    w 1967r na trasie pomiędzy Nowym Jorkiem a Karaibami.










Zdjęcie oryginalnej sukienki ze strony British Airways- to samo zdjęcie umieszczone jest na odwrocie pudełka


Reprodukcja sukienki BOAC - zdjęcie z netu- jak widać na załączonym obrazku buciki były zielone ;)

6 komentarzy:

  1. Haha, a to ciekawe, nie miałam pojęcia o takich strojach stewardess! :-) Zdziwiła mnie ta laleczka w ostatnim wpisie, a tu taka ciekawostka ;-)

    Siny uroczo wygląda w tym kwiatuszkiem na głowie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to są nowe lalki? Tzn jakieś reedycje, bo wyglądają jak zupełnie nowiuśkie...
    Urocze mają te pyśki- takie delikatne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Króliku to są nowe lalki, reprodukcje Sindy z lat 60tych, świeżo wyjęte z pudełek ;)
    W miarę dobrego światła zrobię zdjecia każdego ze strojów.
    Ja bardzo lubię Sindy a te reprodukcje uważam za udane.

    OdpowiedzUsuń
  4. Po pierwsze zdziwiła mnie niesamowicie ta wierna reprodukcja, rzeczywiście świetnie zrobiona reprodukcja, nawet te kwiaty wydają się identyczne jak w oryginalnym stroju! Po drugie, nie moge uwierzyć, że stewardessy kiedyś takie sukienki nosiły, teraz to tylko takie biznesowe wdzianka zazwyczaj…
    Ale czemu dali zielone buty, przecież one nie pasują do niczego????? To jest oczywiście pytanie retoryczne ;)
    Lalki cudo, coraz bardziej mam na nie chrapkę…
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  5. Aga kiecka jest idealnie odrobiona nawet materiał laluszkowej sukienki jest taki ceratowo-papierowy w fakturze, a na zdjęciu stewardesa ma takie balerinki to może one zielone były w oryginale,
    a lalki sobie kup póki są ;) bo dla samych ciuszków warto, a i do chudych Sindy można się przyzwyczaić ( w sumie stewardesy zawsze musiały być szczupłe to i Sindy odchudzono )

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne te Sindy, spodobały mi się.

    OdpowiedzUsuń