Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

czwartek, 17 lutego 2011

Co Lalka ma w głowie?

A no moje po reroocie mają supełki i sporą mierzwę ale najstarsza lalka w kolekcji- pamiątka rodzinna ( jest w domu odkąd pamiętam i prawdopodobnie przyjechała wraz z Pradziadkami)  miała Trybunę Ludu z 1971 roku a przynajmniej kawałek. 

Ktoś nieudolnie próbował naprawić lalce oczy....... Gazeta służyła do umocowania "mechanizmu ocznego" nadmienię, że całość została brutalnie przyklejona klejem, co zniszczyło rzęsy lalki. 

Dopiero w wakacje nabrałam odwagi żeby w lalkowej głowie pogrzebać i podjąć się naprawy. 
Zdjęcia są dokumentacją owej naprawy, dla ciekawych jak wygląda mechanizm zamykający oczy, te białe "łaty" to glinka modelarska- oczy zamocowane są na drucie a drut trzymał się w rowkach, całość przed wypadnieciem zabezpieczały drewniane krążki, jakiś "paskudny bachor" ( prawdopodobnie mój wujek , jak przeczyta niech się wstydzi!)  wdusił oczy do środka i wyłamał owe krążki, a "naprawiacz" tylko ustawił m/w równo oczy zalał klejem i upchał gazetą. Ja musiałam dokonać "trepanacji" lalkowej głowy aby naprawy dokonać.  
A oto fotki "z wnętrza głowy" w trakcie uzupełniania ubytków 













Po zabiegu pacjentka czuje się dobrze ;) zdjęcia z letniej sesji ogrodowej











9 komentarzy:

  1. juz mialam okazję ją widziec na innych zdjeciach. Jest sliczna i pięknie odnowiona

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, strasznie brzmi trepanacja czaszki. Ale laleczka jak nowa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawie jak Łabędziem Być;)
    super:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę pięknie przywróciłaś ją do życia.
    Brawo

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję Wszystkim bardzo :)

    Privace- niestety musiałam rozciąć głowę a raczej papier którym był zaklejony "dekielek" - do tej operacji musiałam odkleić włosy i teraz lalka jest perukowa, co umożliwia zmianę wizerunku.

    OdpowiedzUsuń
  6. O matko-rzeczywiście niezła ta trepanacja!ale efekt końcowy jest super- w życiu bym nie powiedziała że ta lalka ma aż tyle lat:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trepanacja zakończyła się sukcesem- po operacji laleczka nie dość że śliczna to jeszcze jakaś taka weselsza ;) A wujek-psujek niechaj się trzyma od niej jak najdalej ;P

    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  8. niesamowita operacja - ale wyleczona wygląda na zdrowiutką :)

    OdpowiedzUsuń