Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 2 stycznia 2011

Para w Stroju Lachów Sądeckich

Laleczki pochodzą z Pracowni Lalek Regionalnych w Bochni "Folklor". Są to większe lalki niż opisywane wcześniej



Kostiumy cechuje bardzo staranne wykonanie, stroje wykonane są ręcznie, bez użycia kleju wszystkie ozdoby są przyszyte
Tu kilka zbliżeń detali strojów




3 komentarze:

  1. No własnie kiedys słyszałam ze takie stroje wykonuje sie recznie -napewno są dobrze i starannie wykonane

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś miałam Krakowiankę, którą wykonała moja S.P. ciotka. Robiła je dla Cepelii. Pamiętam jej mały pokoik, gdzie miała wszystkie potrzebne półfabrykaty do złożenia i ubrania lalek. Co to był za pokój. Pełno cekinów, kolorowych dodatków, wianuszków... Niestety po mojej lalce ślad zaginął. Była piękna. Pamiętam, że była wysokości lalki Barbie. Nigdy już z taką się więcej nie spotkałam, choć szukałam na aukcjach. To prawda. wszystko było szyte, nie klejone.

    OdpowiedzUsuń
  3. Staranność z jaką uszyte są ubranka tych laleczek robi wrażenie- w dzisiejszych czasach mało kiedy stroje laleczek powstają bez użycia kleju..

    Zuzia

    OdpowiedzUsuń