Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

czwartek, 11 listopada 2010

Momiji Flowers 2 jesienny spacer

Korzystając z cudnego słońca jakie świeciło rano Momiji wybrała się na spacer po ogrodzie zaglądnęła w każdy możliwy kącik

















Po czym zmęczona zasnęła w truskawkowych liściach ;)

Laleczki Momiji  przypominają japońskie laleczki kokeshi zrobione z drewna wiśni, kejaki, kasztanowca i darni. Powstały prawdopodobnie w rejonie Tohoku w XIX w robione przez tamtejszych stolarzy jako pamiątki dla turystów.
Rozróżnia się dwa rodzaje kokeshi:  Dento- Kokeshi Tradycyjne i Shingata -Kokeshi Kreatywne.
          Dento to laleczki proste, nawiązujące wyglądem ściśle do kultury i tradycji japońskiej dzielą się na 11 typów,
Tsuchiyu, Togatta, Yajiro, Naruko, Sakunami, Yamagata, Kijiyama, Nanbu, Tsugaru, Zao-takayu, and Hijioro. 
          Shingata natomiast cechuje większa dowolność, tu pojawiają się dodatki, włosy i kolorowe motywy










 Kupując moją Momiji świtało mi , że gdzieś już z podobnymi laleczkami się zetknęłam i właśnie to były kokeshi a czytałam o nich na blogu Moja Japonia http://www.mojajaponia.pl/czywieszzekokeshi.html
Wiadomości o kokeshi z wiki i Moja Japonia, zdjęcia net.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz