Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 21 listopada 2010

Lorraine Leonardo Collector's

Lorraine przyniosłam z mojego "lumpka" w stanie skrajnie brudnym, ale nie mogłam zostawić lalki na pastwę babć kupującym wnusiom "lalki do zabawy".
Laleczka ma urok starych porcelanowych lal. Piękną niebieską sukienkę, którą jedynie oskubałam z olbrzymiej ilości sztucznych kwiatuszków.
Po wypraniu i odświeżeniu porcelany laleczka prezentuje się tak




Do uszycia sukienki użyto cudnej koronki i o ile raczej nie przepadam za tego tupu strojami u lalek ten podoba mi się bardzo.
Lalka posiada swoją metkę z opisem, i raczej gdzieś stała i się kurzyła niż służyła dziecku do zabawy włosy pod czepkiem posiadały siatkę.
Laleczka ma śliczną malaturę twarzy







4 komentarze:

  1. Fajną ma buźkę. fotki klimatyczne, mimo, że lalki nie w moim klimacie.
    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Porcelanę trzeba lubić, osobiście nie przepadam za lalkami w bufiastych, zbyt dużych ciuszkach (których jest pełno szczególnie chińskiej produkcji i one dają mylne wrażenie o lalkach porcelanowych). Wolę stare niemieckie lalki i takie głownie zbieram, wyjątkiem są panny z Leonardo, których trochę przytargałam ze szmateksu i lalka w Stroju Krakowskim prawdopodobnie z Pracowni Folklor z Bochni ( ją mam od 13 lat), no i nieliczne lalki współczesne sygnowane,które też w większości znalazłam na szperach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście bardzo lubię sposób w jaki modelowane są buźki lalek od Leonardo- mają swój niepowtarzalny, pyzaty, dziecięcy i bardzo subtelny urok :)
    Ubranka w stylu retro nie zawsze są udane- zgadzam się z Tobą, że tandetne chińskie podróbki zasypują rynek i psują ogólne obraz porcelanowej lalki w oczach laika.. Na szczęście nie brakuje też pięknych i klimatycznych porcelanek kolekcjonerskich, jak choćby bohaterka powyższego wpisu ;)

    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak dziś znalazłam stronkę lalki cudowne ceny kosmos ale pooglądać można
    http://www.dollery.com/html/artists/gunzel/gunzelwaxporc-mm.htm
    A lalki z Leonardo mają dużo wdzięku,pięknie wyrzeźbione detale i ładnie modelowane główki.

    OdpowiedzUsuń