Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

poniedziałek, 11 października 2010

Porcelanowe staruszki

Od pewnego czasu poluję na umiarkowanie stare niemieckie porcelanowe lalki
Na dzień dzisiejszy posiadam sześć takich Panienek ale jeszcze kilka jet w drodze.
Lalki te mają swój urok i czar, choć bywają i tacy, których te lalki przerażają dla mnie one mają duszę
Zazwyczaj trafiają w moje ręce brudne, zakurzone w wypłowiałych ubrankach niektóre są w takim stanie że konieczna jest wymiana wypełnienia i dokładne wypranie szmacianego "pajacyka".
Zbiorowo panienki wyglądają tak





Cztery Panienki mają sukienki mojej produkcji trzy pozostały we własnych ciuszkach

2 komentarze:

  1. Też lubię te staruszki i raz na jakiś czas zdarza mi się przytargać takie biedactwo do domu ;)
    Masz rację- one mają duszę i własne historie których pewnie nigdy nie poznamy.. :)

    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz ja strasznie lubię malaturę tych lalek czasem koślawą widać że są ręcznie malowane, nawet jak ma się dwie z pozoru takie same to różnią się kreską minimalnie ale się różnią tak jakby twórca chciał im nadać odrębny wyraz twarzy, w tych lalkach nie ma seryjności tak charakterystycznej dla współczesnych szczególnie chińskich lalek

    OdpowiedzUsuń