Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 10 października 2010

Na dobry początek........

Długo trwało zanim założyłam blog, ale w końcu założyłam.
Pasja lalkowa i nie tylko trwa u mnie od ładnych kilku lat obecnie zbiór liczy około 200 sztuk lalek różnych, regionalnych, lalek typu "barbie" po lalki porcelanowe.
Lalki to nie tylko zbieranie i polowanie na nowe egzemplarze do kolekcji ale i renowacja zniszczonych lalek znalezionych na targach staroci czy popularnym serwisie aukcyjnym, szycie lalkowych kreacji, a także tworzenie lalek autorskich.
Dzisiaj pokażę perełkę mojej kolekcji reprodukcję bardzo popularnych, niemieckich lalek Johanna Daniela Kestnera z serii   "Google eye"










Lalka ma pełną sygnaturę made in Germany J.D.K. 221  i dopisaną współczesną sygnaturę TL 93, jest to obecnie bardzo często fałszowany model lalek Kestnera
Lalka ma ok 36 cm pełną artykulację, nabyłam ją dzięki Penelopie- koleżance z forum Dollplaza
Ubranka są mojego autorstwa

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam lalki Google eye, choć niektórzy uważają je za przerażające.. cóż wszystko kwestia gustu ;)
    Gratuluję i szczerze zazdroszczę takiej perełki w kolekcji ;)

    Pozdrawiam
    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne te oczyska - googlies są przeurocze.
    Twój egzemplarz ma ładnie artykułowane ciałko i sympatyczny szary płaszczyk.

    PS nakarmiłam rybki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kochana , to nie fałszywka, ino repro:)))) i to śliczne. w oryginale te lale są tak rzadkie i tak drogie ze ho ho!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lila tak moja to reprodukcja - mi chodziło o to, że najczęściej właśnie te lalki są fałszowane - jednym ze znaków rozpoznawczych jest grubość odlewu głowy widoczna po zdjęciu peruki. Lalki wykonane są z tych samych form co oryginalne, stare lalki mają cieńszy odlew w porównaniu ze współczesnymi.

    OdpowiedzUsuń