Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

niedziela, 24 października 2010

Gejsza

Dostałam jakiś czas temu Gejszę. Taką figurko-lalkę ruchome ma tylko ręce
Głowa odlana z białej porcelany, strój tradycyjny wymagał lekkiej interwencji raz z powodu klejenia niektórych elementów a dwa z drobnych nieścisłości. Lalka miała zamiast charakterystycznie zawiązanego pasa obi wielką kokardę ;)
Dostała też spodnie białe kimono i ozdoby we włosy obecnie wygląda tak





5 komentarzy:

  1. Hmmm.. ciekawa lalka, takiej chyba jeszcze nie widziałam. Strój faktycznie jest piękny, ale pomysł z pierwotną kokardą nie był chyba zbyt trafiony.. :/ Dobrze, że to poprawiłaś ;)

    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  2. To są laleczki chińskiej produkcji, występują rzadko ja na nie trafiłam w Krakowie w sieci sklepów indyjskich mam z tej serii jeszcze samuraja ale on czeka na swoją kolej do przeróbek. ( A w Krakowie czeka na mnie jeszcze jeden ;) )
    To są przedmioty bardziej dekoratorskie o niezaprzeczalnej urodzie ale posiadają sporo błędów jeżeli chodzi o zgodność stroju i dodatków ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pięknie wykonana i jeszcze to orientalne odzienie, super

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczna! ja ostatnio ichimatsu na ebay podziwiam i przy okazji naogladałam się takich japoneczek jak Twoja i Brattei - ale ceny mnie zszokowały

    OdpowiedzUsuń
  5. Lila one swego czasu były dostępne w sieci Shiva ceny były zjadliwe choć do tanich lalek nie należały

    OdpowiedzUsuń