Blog poświęcony mojej pasji jaką jest zbieranie, restaurowanie i tworzenie lalek.
Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa, chyba że jest inaczej wtedy podane jest źródło zdjęcia.
Jeżeli chcesz wykorzystać jakieś zdjęcie- zapytaj

wtorek, 12 października 2010

Daisy by Mary Quant

Miłym zaskoczeniem było odkrycie pochodzenia lalki, którą ostatnio nabyłam na tzw czuja" bo mi się podoba".
A ponieważ lubię wiedzieć co mam w witrynie staram się każdą sztukę wytropić i przypisać danej firmie czy twórcy.
Daisy to laleczka 9'' (ok 23cm) stworzona przez Mary Quant brytyjską projektantkę mody
Produkowana była od 1970r w Hong Kongu przez Model Toys Ltd. przy współpracy z Flair Toys Ltd do lat 80-tych. Dla zainteresowanych link do wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Daisy_(doll)
Laleczki były produkowane w kilku wersjach moja to blondynka ( o dziwo włosy zachowały się w stanie idealnym) 9'' z obrotową talią i zginanymi nóżkami.
Laleczka jest dosyć popularna, dzięki temu mogę odszyć ciuszki na podstawie zdjęć innych kolekcjonerów
Na dobry początek laleczka dostała sukienkę prawie w stokrotki ;)











W sumie Daisy też wymagała drobnej interwencji mianowicie miała dość luźne stawy szczególnie pas, więc okręciłam kilkakrotnie nitką i to wystarczyło żeby uszczelnić stawy ;) zobaczymy na jak długo zadziała

1 komentarz:

  1. Prześliczna, ech ale mialas fuksa, nikt sie na niej nie poznał, he, he, a to taki kąsek. Gratuluję

    OdpowiedzUsuń